Patent Skody ułatwi ci życie. Koniec z zabawą w macanie po ciemku

Patent Skody ułatwi ci życie. Koniec z zabawą w macanie po ciemku

Skoda

Podaj dalej

Skoda opatentowała podświetlaną klamrę pasa bezpieczeństwa, pierwszą w branży motoryzacyjnej.

Producent niedawno poinformował, że ​​opatentował pierwszą na świecie podświetlaną klamrę pasa bezpieczeństwa. Będzie pomagać kierowcy i pasażerom, w zapięciu pasa przy słabym oświetleniu lub w nocy.
Jak informuje producent, klamra zapala się na czerwono, gdy wykryje pasażera, i zmienia kolor na zielony, gdy pas bezpieczeństwa jest dobrze zamocowany. Co ważne, można je nawet zaprogramować na animowaną sekwencję powitalną, aby były jeszcze bardziej zauważalne.

 

Skoda podświetlane klamry
Foto Skoda UK

Poprawa komfortu i bezpieczeństwa jazdy pasażerów

Zastosowany przez Skodę patent, chociaż może nie przełomowy, może służyć także jako ewentualne przypomnienie, o samym zapięciu pasów bezpieczeństwa.

Podświetlenie pasów Skoda
Foto Skoda UK

Podświetlenie nie jest włączone przez cały czas. Zainstalowane przez Skodę czujniki wagi, wykryją, czy ktoś siedzi na siedzeniu, przed zapaleniem klamry. Ta zasada działa podobnie jak dźwięki ostrzegawcze zapiętych pasów na siedzeniach pasażerów. Ma je w tej chwili większość samochodów. Zaczynają emitować sygnały dźwiękowe, jeśli pasażer siedzi, ale nie zapiął pasa.

Dążenie do perfekcji

Skoda informuje, że siłą napędową tworzenia takich detali wnętrza, jest dalsze doskonalenie praktyk bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów samochodu.

„Inteligentnie podświetlana klamra pasa bezpieczeństwa to tylko jedna z wielu funkcji opracowanych, zaprojektowanych i skonstruowanych przez firmę Skoda” – poinformowała firma. „Każdego roku marka składa liczne wnioski patentowe na pomysły i systemy, które mają uczynić życie łatwiejszym, bezpieczniejszym i przyjemniejszym dla właścicieli i kierowców”.

Ten prosty proces podświetlenia jest bardzo praktycznym akcentem w samochodach marki Skoda. Niektórzy uważają, że czeski producent nie musiał zdecydować się na zgłaszanie patentu. Pamiętają o tym, że Volvo zrezygnowało z patentu trzypunktowego pasa bezpieczeństwa w latach pięćdziesiątych XX wieku. To w rezultacie pozwoliło, by ta absolutnie kluczowa funkcja bezpieczeństwa dotarła do wszystkich samochodów.

Niemniej jednak, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo jest również chwalone przez wielu. Dobrze wiedzieć, że producenci nadal stawiają je na pierwszym miejscu.

O użyteczności, chociażby samego podświetlenia konturów klamry pasów bezpieczeństwa, mogłam przekonać się osobiście, podczas weekendu testowego z Audi e-tron, gdzie znajduje się takie świetne rozwiązanie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News