Testują nowatorskie progi zwalniające. Jeśli przekroczysz w tym miejscu prędkość, możesz mocno się zdziwić [WIDEO]

Testują nowatorskie progi zwalniające. Jeśli przekroczysz w tym miejscu prędkość, możesz mocno się zdziwić [WIDEO]

prog-zwalniajacy-predkosc

Podaj dalej

Progi zwalniające to element dróg znienawidzony przez wielu kierowców. Swoją rolę spełniają one jednak głównie w obszarach zabudowanych, gdzie prędkość za żadne skarby nie powinna być przekraczana. A co, gdyby zamiast tradycyjnych „śpiących policjantów” skorzystać z tzw. aktywnej bariery prędkości?

Prędkość na cenzurowanym

prog-zwalniajacy-predkosc

Kierowcy, którzy w tym miejscu przekroczą prędkość, mogą liczyć na prawdziwy szok. Aktywna bariera prędkości to rozwiązanie stosowane już od kilku lat w Szwecji, jednak teraz rządzący planują wprowadzić je w wielu nowych miejscach. 

Gabriella Gulliksson, Szwedzka Administracja Transportu: – Jeśli kierowca mija barierę prędkości zbyt szybko, powstaje niedogodność. Szczelina w drodze zmniejsza się o około 5 centymetrów. 

Takie bariery stosowane są w południowej Szwecji już od kilku lat. Teraz zapadnia zostanie przetestowana nawet w mroźnej północy, a kierowcy mają się już czego obawiać. Szwedzki Zarząd Transportu chce wypróbować nowy sposób zmniejszania prędkości w uchu za pomocą tzw. aktywnej bariery prędkości. 

Jedziesz zgodnie z przepisami? Nawet nie poczujesz

Pierwsza bariera prędkości w północnej Szwecji stanęła w miniony weekend na drodze 323 w Hammarstrand. Ograniczenie prędkości dotyczy tylko tych, którzy będą przekraczać przepisy. 

Pojazdy zbliżające się do przeszkody ze zbyt dużą prędkością natrafią na duży uskok w jezdni. W przeciwieństwie do zwykłych progów, tutaj niedogodność poczują tylko ci, którzy jadą zbyt szybko. 

Gabriella Gulliksson, Szwedzka Administracja Transportu: – Chcemy wspierać dobre zachowanie w ruchu drogowym, aby zwiększyć bezpieczeństwo. Jednocześnie takie rozwiązanie nie wpływa negatywnie na płynność ruchu. Jeśli kierowca zbyt szybko mija barierę prędkości, powstaje niedogodność. To będzie przypomnienie, że jedzie za szybko. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News