Diesel czystszy od elektryka? Naukowcy mają na to twarde dowody i wierzą w przyszłość oleju napędowego

Diesel czystszy od elektryka? Naukowcy mają na to twarde dowody i wierzą w przyszłość oleju napędowego

Diesel

Podaj dalej

Dyrektor wykonawczy Diesel Technology Forum, Allen Schaeffer, stwierdził dziś, że technologia Diesla w pojazdach użytkowych odgrywa i będzie odgrywać kluczową rolę w gospodarce USA przez kolejne dziesięciolecia. Dodał przy tym, że region spełnia przy tym wszystkim wszystkie normy emisji cząstek stałych i emisji tlenków azotu. Można? I to jeszcze jak! 

Diesel czystszy od elektryka?

diesel

Kalifornijska Rada Zasobów Powietrznych rozważa wprowadzenie i rozwój pojazdów o zerowej emisji spalin. Schaeffer twierdzi jednak, że Diesel wciąż będzie odgrywać bardzo ważną rolę w Kalifornii. 

Allen Schaeffer: Olej napędowy jest technologią wybieraną w amerykańskim przemyśle transportowym ze względu na unikalną kombinację funkcji. To najbardziej energooszczędny silnik spalinowy, mocny, ma duży zasięg, jest niezawodny i trwały. Ponadto są szeroko dostępne: sieci paliwowe, serwisowe i części zamienne. 

Schaeffer zaznaczył, że ciągłe doskonalenie technologii Diesla zapewnia niemal zerową emisję, poprawia efektywność energetyczną, a także otwiera możliwości wykorzystania niskoemisyjnych paliw biodiesel. 

Nowa generacja technologii silników wysokoprężnych stała się standardem w 2010 roku. Zapewniają one redukcję 98% emisji cząstek stałych i emisji tlenków azotu. 

Nowa generacja Diesla wcale nie truje środowiska

diesel

Według analizy Forum Technologii Diesla dotyczących danych eksploatacyjnych z lat 2018-2019, 43% z 11 milionów pojazdów napędzanych silnikiem Diesla są napędzane najnowszą generacją tych jednostek. 

W ciągu zaledwie czterech lat odsetek ciężarówek z silnikami wysokoprężnymi nowej generacji na amerykańskich drogach niemal się podwoił. IHS Markit przewiduje, że technologie wysokoprężne najnowszej generacji zachowają większość udziałów wśród samochodów użytkowych. Od 2011 r. wszystkie nowe ciężkie samochody ciężarowe są wyposażone w technologie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i kontroli cząstek. Łączą się one w celu spełnienia rygorystycznych wymagań Agencji Ochrony Środowiska USA (EPA) i emisji CARB dla emisji NOx nie większej niż 0,20 gramów na godzinę mocy hamowania (g/BHP-godz.). Jest to dodatek do poziomów emisji PM nie większych niż 0,01 g/BHP-godz.

Same korzyści

biodiesel

Obecnie silniki Diesla wykorzystujące odnawialne paliwo Diesla i mieszanki biodiesla w Kalifornii zapewniają więcej korzyści dla gazów cieplarnianych niż wszystkie pojazdy elektryczne razem wzięte – takie przynajmniej jest zdanie Schaeffera. Zastąpienie starszych ciężarówek bardziej wydajnymi modelami z silnikiem Diesla w połączeniu z wykorzystaniem biopaliw stanowi tanie rozwiązanie. Ma ono zapewnić znaczne i natychmiastowe ograniczenie emisji gazów cieplarnianych.

Ciężarówki najnowszej generacji zastosowano już m. in. Waszyngtonie, Oregonie, czy Indianie. Tam przyniosło to znaczne ograniczenie emisji i oszczędności paliwa. W latach 2011-2018 zastosowanie najnowszych, najczystszych samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla klasy 3-8 pozwoliło zaoszczędzić 12,3 miliona ton dwutlenku węgla (CO2) i wyeliminować 1,8 miliona ton tlenków azotu (NOx). Oczekuje się, że do 2030 r. Zwiększone wykorzystanie najczystszych technologii diesla przyniesie dodatkowe 120,7 miliona ton redukcji CO2 i wyeliminuje dodatkowe 5,5 miliona ton NOx. To dane tylko dla trzech stanów. 

diesel podatek
fot. AF

Diesel to przyszłość

Sprostanie wyzwaniom związanym z klimatem i czystym powietrzem w przyszłości będzie wymagało wielu rozwiązań. Allan Schaeffer jest przekonany, że najnowsza generacja technologii oleju napędowego jest jedną z nich.

źródło: Diesel Technology Forum

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News