Jazda na suwak. Minęło pół roku, a kierowcy wciąż ustawiają się kilkadziesiąt metrów przed mijanką

Jazda na suwak. Minęło pół roku, a kierowcy wciąż ustawiają się kilkadziesiąt metrów przed mijanką

jazda na suwak

Podaj dalej

Jazda na suwak od 6 grudnia 2019 to już nie tylko zwykła ludzka grzeczność, a obowiązek każdego kierowcy. Jak pokazuje jednak życie i ostatnie miesiące słowo ”grzeczność” wciąż jednak obowiązuje. Wciąż bowiem nie brakuje kierowców, którzy z grzeczności zamiast dojechać do końca drogi, zatrzymują się np. 20-30 i już tam stoją z włączonym kierunkowskazem.

Jazda na suwak

Tego typu zachowanie na drodze to niestety błąd, a napotkanie policji może nieść za sobą dodatkowe konsekwencje. W dodatku jest to niezwykle irytujące dla innych kierowców, którzy chcą jechać prawidłowo, a także tych którzy chcą przepuszczać w miejscu do tego wyznaczonym.

Każdy kierowca powinien pamiętać o tym, że włączając się do ruchu, nie należy tego robić zatrzymując się w dowolnym miejscu na drodze. Ruch powinien być płynny, a aby taki był należy robić to zgodnie z tym, jak obrazuje powyższa grafika.

Jazda na suwak – to takie proste

W jeździe na suwak najważniejsze jest to, aby ruch na drodze był płynny, a aby taki był należy unikać sytuacji, w której jednocześnie kilku kierowców chce nagle zmienić pas ruchu. Przepisy obowiązujące od ponad pół roku dokładnie określają zasady pierwszeństwa jazdy z poszczególnych pasów ruchu.

I co w tym wszystkim najistotniejsze i wciąż nieprzestrzegane przez niektórych kierowców – miejsce wjazdu zostało wyraźnie określone jako miejsce bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu.

Jazda na suwak – najczęściej popełniane błędy

Podróżując po polskich drogach niejednokrotnie byliśmy świadkami przeróżnych sytuacji, jakie miały miejsce w tytułowym momencie. Wspomniane ustawianie się kilkadziesiąt metrów przed końcem drogi to niewątpliwie najczęstszy błąd.

Kierowcy również bardzo często z ustawiają się w sznurze po jednej stronie drogi, a wykorzystują to bardziej doświadczeni. Włączają kierunkowskaz, zmieniają pas ruchu i po chwili ponownie włączyć się w ruch. Tym samym zyskują… kilkadziesiąt metrów.

Jazda na suwak a mandat

W przypadku, gdy kierowca nie zastosuje się do przepisów nakazujących ustąpienie pierwszeństwa i jazdę na suwak, policja potraktuje tę sytuację, jako utrudnianie ruchu lub uniemożliwianie wjazdu innym pojazdom. Kierowca będzie mógł zostać ukarany mandatem od 50 do 500 zł.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News