W połowie cyklu aktualizacje otrzymały standardowe modele Alfa Romeo Giulia i Stelvio. Dziś facelifting trafia także do sportowych egzemplarzy Quadrifoglio. Co dokładnie obejmują zmiany w 510-konnych modelach Alfy?
- 2,9-litrowa jednostka V6 o mocy 510 KM pozostaje nietknięta
- Sportowe modele Alfy otrzymają nowy układ wydechowy Akrapovic
- Samochody trafią do sprzedaży latem tego roku
[ZOBACZ] Najnowszą Alfę Romeo Giulia GTA o podwyższonej mocy 540 KM
Podobnie jak w przypadku słabszych modeli, Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio otrzymują subtelne aktualizacje wizualne na 2020 rok w Europie i dużo ważniejsze ulepszenia w dziedzinach łączności i bezpieczeństwa.
V6 bez zmian
Po pierwsze, 2,9-litrowa jednostka V6 typu twin-turbo o mocy 510 KM i momencie obrotowym 600 Nm pozostaje nietknięta. W Giulii moc przekazywana będzie na tylne koła, natomiast w większym Stelvio dzięki systemowi Q4 trafiać będzie na obie osie.
Oba modele nadal posiadają standardowy system Alfa Active Torque Vectoring i 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Tak jak poprzednio, wrażenia z jazdy poprawiają takie funkcje jak aktywne zawieszenie, selektor Alfa DNA Pro z trybem Race, czy spliter Alfa Active Aero w Giulii. Wszystkie te systemy są koordynowane w czasie rzeczywistym przez jednostkę Alfa Chassic Domain Control (CDC).
Ekscytujący dźwięk V6 nadal będzie filtrowany przez standardowy podwójny układ wydechowy z czterema trybami. Alfa oferuje jednak nowy tytanowy wydech Akrapovica z rurami wydechowymi z włókna węglowego.
Subtelne zmiany stylistyczne
Z punktu widzenia stylistyki Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020 otrzymają nowe światła LED z ciemnymi soczewkami i nowe błyszczące wykończenie na osłonach chłodnicy i tylnych znaczkach. Stelvio zyskuje także 21-calowe koła, a Mopar zaprojektował ekskluzywne akcesoria, w tym przedni grill z włókna węglowego, nakładki lusterek i tylny spojler. Wprowadzono również nowe kolory.
Bardziej znaczące zmiany mają miejsce w kabinie. Oba samochody otrzymają nową skórzaną kierownicę i drążek zmiany biegów, zaktualizowaną konsolę środkową z większą przestrzenią do przechowywania swoich rzeczy. Jest też poprawiona stylistyka i opcjonalne czerwone lub zielone pasy bezpieczeństwa.
Co więcej, klienci będą mogli wybrać nową perforowaną tapicerkę ze skórą i Alcantara dla standardowych siedzeń sportowych. Jako opcja są też dostępne siedzenia Sparco z powłoką węglową.
Technologia i bezpieczeństwo
Ulepszono również technologię pokładową. Oba modele otrzymały zupełnie nowy system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym ekranem dotykowym, usługami „connected” i nowym interfejsem. Modele Quadrifoglio mają ponadto ekskluzywne menu Performance Pages, które wyświetla temperatury głównych komponentów mechanicznych, moment obrotowy, ciśnienie doładowania i użytą moc. W tym miejscu znajdziemy również chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i prędkości maksymalnej.
Zaawansowane systemy asystujące kierowcy również zostały znacznie ulepszone. Giulia i Stelvio Quadrifoglio oferują teraz autonomiczną jazdę na poziomie 2. Dostępne technologie obejmują asystenta pasa ruchu, aktywny asystent martwego pola, aktywny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych i inteligentną kontrolę prędkości.
Zmodernizowana Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio trafią do sprzedaży w Europie tego lata.