Życie kierowcy wyścigowego pełne jest podróży – jeśli musisz dużo jeździć po kraju i zagranicą, warto udoskonalić swoje umiejętności w domowym zaciszu. Dotyczy to zarówno kierowców-dżentelmenów, którzy próbują pogodzić swoje hobby z karierą w pełnym wymiarze godzin, jak i aspirujących młodych profesjonalistów, którzy wciąż szlifują swoje umiejętności. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest profesjonalny symulator w twoim domu.
Profesjonalny symulator wcale nie musi być tani, ale długoterminowe korzyści znacznie przewyższają to, co musimy początkowo zainwestować. Daje to dożywotni czas testowania w każdym samochodzie, na dowolnym torze, o dowolnej porze za cenę jednego dnia spędzonego na torze.
Sprawdź ofertę symulatorów Elektra X.
Regularność w cenie
To, ile przejedziesz kilometrów, zależy tylko od ciebie. Bardzo dobre efekty osiągają kierowcy, którzy testują na symulatorze mało i często. Jeśli będziesz jeździł rzadko i po wiele godzin, twój mózg może nie zarejestrować całej wiedzy.
W sportach motorowych przygotowanie jest kluczowe. Treningi na torze są kosztowne, logistycznie uciążliwe – zawsze będą istniały w tym względzie pewne ograniczenia. W wielu seriach wyścigowych treningi, kwalifikacje i wyścigi odbywają się w jeden weekend bez dodatkowego czasu na testy.
Pełen gaz na nowym torze z symulatorem Elektra X
Kierowcy mimo to muszą wynajdować cenne ułamki sekund na torach, na których nigdy wcześniej nie jeździli. Dlatego też, dzięki symulatorowi, mogą praktycznie od razu zabrać się za pracę nad ustawieniem samochodu. Nie muszą marnować cennego czasu na uczenie się punktów hamowania lub powolne nabieranie szybkości. Oczywiście, to tylko wierzchołek góry lodowej w osiąganiu dobrych rezultatów, ale może być decydujący czy skończysz w górnej, czy dolnej części tabeli. Jeśli kierowca w ramach treningu może pokonać tylko 20 okrążeń, każde z nich jest na wagę złota.
Spędzenie całego dnia na symulatorze prawie na pewno pozwoli ci poprawić swoje czasy okrążeń. Konieczna będzie jednak regularna analiza swoich okrążeń, aby przełożyć pracę na tor. Wiadomo, że wiedza jest lepiej przyswajana w określonych odstępach czasu, a nawet 90% nowo poznanego materiału zapominane jest w ciągu trzech dni, jeśli nie podejmuje się próby jego zapamiętania.
Ta sama zasada ma zastosowanie w prowadzeniu pojazdów – potrzeba powtarzających się błędów, zanim nowe techniki zaczną mieć zastosowanie na torze wyścigowym. Sporadyczne wizyty na symulatorze nie będą więc wystarczające. Twój czas spędzony na symulacji, eksperymentując z ustawieniami hamowania, wstrząsem zawieszenia, czy różnymi ustawieniami aerodynamiki, mogą pomoc ci stać się bardziej biegłym technicznie kierowcą.
Najwyższej klasy symulatory zapewniają najbardziej autentyczne wrażenia z wyścigów i testów. Najnowsze systemy wyposażone są w system szybkiej zmiany kierownicy, co jest dodatkowym ułatwieniem. Za wygodę w symulatorach Elektra X odpowiadają fotele Carbon Racing, a bezpiecznie na miejscu trzymają nas 5-punktowe pasy bezpieczeństwa.
Wszystkie te komponenty wyróżniają symulatory Elektra X. Jedną z najciekawszych funkcji jest jednak tylny układ trakcyjny, który zapewnia wszystkie informacje potrzebne do zrozumienia zachowania samochodu. W szczególności utraty kontroli. Dzięki temu zawsze będziesz o krok do przodu, a z czasem będziesz potrafił zareagować na każdą sytuację.