BMW zapowiedziało, że w 2022 r. zamierza wypuścić na rynek limitowaną serię modelu X5 napędzanego wodorem. Projekt powstaje we współpracy z Toyotą, która zwolennikiem tego źródła energii.
Koncepcyjną wersję SUV-a na wodór pokazano już na ostatnim Frankfurt Motor Show jako BMW iNext Hydrogen Concept. Zapowiedziano, że pojazd emitujący parę wodną będzie dysponował mocą 374 KM, a uzupełnienie wodoru ma zająć od 3 do 4 minut.
Pojazd będzie praktycznym sprawdzianem dla napędu elektrycznego opartego o ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Tego typu samochody BMW chciałoby wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady. W obliczu wysokich kosztów i problemów z technologią aut wyłącznie elektrycznych, wodór może okazać się najlepszą z ekologicznych alternatyw w motoryzacji.
Tego rodzaju napęd może być wręcz wkrótce jedynym rozwiązaniem na elektryfikację międzynarodowego transportu ciężkiego. Ten wymaga sprawnego przemieszczania się, co wyklucza wielogodzinne ładowanie akumulatorów co kilkaset kilometrów. – Najpierw jednak wodór musi zostać wyprodukowany w wystarczających ilościach po konkurencyjnej cenie – powiedział Klaus Fröhlich, członek zarządu BMW.