Choć Audi R8 i Tesla Model S P100D mają porównywalną moc, to rywalizacja obu aut na 1/4 mili może wyglądać boleśnie dla petrolhead’ów.
Maksymalny moment obrotowy dostępny natychmiast w samochodach elektrycznych to niewątpliwy handicap. Choć oba auto mają nieco ponad 600 KM, to 931 Nm Tesli jest druzgocące w obliczu 650 Nm Audi, dostępnego zresztą tylko w pewnym zakresie obrotów.
Według producenta, Audi R8 potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/godz. w 3,2 sekundy, choć znane są pomiary, że udało się tego dokonać w 3 sekundy. Tesla Model S P100D potrzebuje na tylko 2,7 sekundy (z trybem Ludicrous mode+ nawet 2,5 s!).
Wydawałoby się, że to nie taka przepaść, ale poniższe wideo pokazuje, że dystans 402,336 metrów potrafi wyostrzyć różnice w wydajności obu maszyn. Ryczące 5,2-litrowe V10 nie jest w stanie dogonić najmocniejszej wersji Tesli Model S.