Toyota opracowała specjalny system ogniw paliwowych dla wodorowego katamaranu Energy Observer 2020

Toyota opracowała specjalny system ogniw paliwowych dla wodorowego katamaranu Energy Observer 2020

1 interakcja
20190611-navhelsinki-antoine-dranceyd-00018 ©Energy Observer Productions – Antoine Drancey_1

Podaj dalej

Toyota od samego początku jest zaangażowana w program badawczy Energy Observer, którego istotą jest testowanie technologii wodorowych ogniw paliwowych podczas rejsu oceanicznego. W ciągu 6-letniej odysei, która rozpoczęła się w 2017 roku, załoga pierwszego samowystarczalnego energetycznie, wodorowego katamaranu Energy Observer zamierza opłynąć cały świat.

Podczas następnego etapu podróży Energy Observer będzie korzystał z wiodącej technologii wodorowych ogniw paliwowych Toyoty, które inżynierowie firmy wraz z zespołem realizującym projekt badawczy przystosowali do użytku na jachcie. Dedykowany system ogniw paliwowych został opracowany w Toyota Technical Center Europe przy użyciu rozwiązań z Toyoty Mirai. Zestaw jest jeszcze bardziej wydajny i niezawodny oraz dostarcza jeszcze więcej mocy. Teraz załoga eksperymentalnego katamaranu przetestuje go na Atlantyku i Oceanie Spokojnym.

Europejski zespół R&D Toyoty w 7 miesięcy opracował projekt i proces produkcji, a następnie skonstruował zestaw ogniw paliwowych i zainstalował go na łodzi. To pokazuje, jak dopracowana jest technologia wodorowa Toyoty. Pod koniec ubiegłego roku zestaw został przetestowany na pokładzie katamaranu w stoczni. Obecnie trwają ostatnie testy na morzu przy pełnej mocy, a w połowie lutego jacht wyruszy w dalszą drogę.

System ogniw paliwowych Toyoty zadebiutował na rynku w 2014 roku wraz z Toyotą Mirai i w ciągu kilku lat udowodnił swoje zalety zarówno jako źródło zasilania elektrycznego sedana, jak i w innych zastosowaniach – miejskich autobusach, samochodach dostawczych i ciężarówkach. Wprowadzenie tego rozwiązania do transportu morskiego to kolejny krok w stronę transformacji gospodarki na technologie wodorowe. Toyota jest przekonana, że wodór będzie pełnił rolę katalizatora dekarbonizacji energetyki i że szeroka akceptacja tej technologii przyspieszy wdrożenie modułowego systemu ogniw paliwowych do wielu różnych zastosowań.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News