Bruksela się zaorała. Policyjne radiowozy w dieslu nie mogą jeździć po mieście, bo nie spełniają norm emisji spalin

Bruksela się zaorała. Policyjne radiowozy w dieslu nie mogą jeździć po mieście, bo nie spełniają norm emisji spalin

Politie-Police,_Federal_&_local_of_Belgium

Podaj dalej

Od 1 stycznia 2020 r. w rozrastających się strefach niskoemisyjnych Brukseli, Antwerpii i Gandawy, tysiące radiowozów policyjnych zostało uziemionych, po tym jak w belgijskich miastach zaostrzono normy emisji spalin.

Wraz z początkiem nowego roku zabroniono jazdy samochodom spalinowym z silnikami Diesla o normie Euro 3 lub niższej. Problem w tym, że policja nadal posiada sporą flotę z lat 2001-2005, która nie łapie się w granicach nowych, ekologicznych restrykcji.

Dla służb istnieje jednak wyjątek, pozwalający na wjazd do centrum miasta na sygnale. Jednocześnie belgijska policja została zmuszona do wyniesienia swojej „trującej” floty w inne rejony miast lub kraju. Na jej wymianę na nowszą nie ma obecnie środków.

Największe miasta w Belgii starają się wyznaczyć ekologiczny trend, który ma zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza. Złamanie zakazu od marca będzie karane mandatem w wysokości 350 euro (ok. 1500 zł).

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News