Śmierdzący problem Mercedesa zostanie rozstrzygnięty? 2,5 mln użytkowników ma już dość brzydkiego zapachu

Śmierdzący problem Mercedesa zostanie rozstrzygnięty? 2,5 mln użytkowników ma już dość brzydkiego zapachu

mercedes-hvac-mold-settlement-1-768×497

Podaj dalej

Jeśli jesteś zagorzałym fanem BMW lub Audi, możesz myśleć, że Mercedes „śmierdzi” z różnych, czysto subiektywnych powodów. Jeśli jednak jesteś jednym z 2,5 miliona pechowych użytkowników Mercedesów z pleśnią w swojej klimatyzacji, wiesz na pewno, że twój Mercedes śmierdzi. 

Na szczęście niemiecki producent w końcu zgodził się na rozstrzygnięcie sporu w sprawie pleśni w systemach klimatyzacyjnych, dając nadzieję milionom amerykańskich klientów. Ci od dłuższego czasu zmagają się z nieprzyjemnym zapachem pochodzącym z klimatyzatorów w swoich samochodach. 

Jeden z właścicieli Mercedesa, który jest również prawnikiem, nazwał ten zapach „ostrym i spleśniałym smrodem potu”, po czym wspólnie ze swoim adwokatem złożył pozew zbiorowy. 

Inny właściciel swoje żale wylewał na portalu Reddit: „Mercedes nie usunie stęchłego zapachu z systemu HVAC. W ósmym miesiącu użytkowania samochodu zacząłem wąchać stęchły, pleśniowy smród wydobywający się przez otwory klimatyzacji. To się pogarsza i może być wyraźnie wyczuwalne już podczas pierwszych 30 sekund od startu”. 

Tymczasem adwokat Annika Martin, która reprezentuje właścicieli śmierdzących Mercedesów, powiedziała telewizji WSB, że ugoda zaprezentowana przez niemiecki koncern zapewni właścicielom zadośćuczynienie. „Wszystkie pieniądze, które właściciele musieli zapłacić, aby sobie z tym poradzić, zostaną zwrócone. To nie było objęte gwarancją” Zapewnia też 10-letnią gwarancję, w razie gdyby problem powrócił. Myślę, że to duża wygrana.”

Każdy właściciel objęty umową otrzyma powiadomienie o tym, jak zarejestrować się w celu naprawy, lub jak otrzymać należne pieniądze. 

Śmierdzący problem dotknął poniższe egzemplarze: C Klasa (2008-19), GLK (2010-15), CLS (2012-17), E Klasa (2010-19), GLA (2015-19), GL (2013-16), GLE (2016-19), GLS (2017-19), ML (2012-15) oraz GLC (2016-19). 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News