Nieślubne dziecko Ferrari Dino i Lancii Stratos

Nieślubne dziecko Ferrari Dino i Lancii Stratos

1975-Ferrari-308-Dino-GT4-22Safari22-Coupe-22

Podaj dalej

Dino 308 GT4 ukazało się w 1973 roku, w momencie kiedy ujrzało światło dzienne.

Było bez wątpienia radykalnie inne niż poprzedni model. Auto wyróżniała nowoczesna sylwetka, znacznie wyprzedzająca swoje czasy.

Zaprojektowane przez Bertone, Dino 308 GT4 o kształcie przypominającym klin, było także pierwszym coupe z Maranello z silnikiem umieszczonym centralnie. Początkowo auto sprzedawane było pod marką Dino, jednak 1976 roku zasłużyło na znaczek Ferrari.

Prezentowany model z 1975 roku w wersji amerykańskiej, przeszedł jednak jeszcze kilka interesujących zmian.

Właściciel – zagorzały fan Lancii Stratos, chciał zamienić swoje Dino w samochód terenowy i zlecił to firmie DriverSource z Houston w Teksasie.

Samochód wyposażono w nowe zawieszenie o znacznie większym prześwicie, a także 15-calowe felgi znane jako Corsa Velocita z oponami Michelin 205/70.

Tuner musiał również przebudować układ kierowniczy, aby pasował do nowego wcielenia Dino. Inne ulepszenia terenowe obejmują niestandardowy stalowy przedni zderzak z mocowaniami D-hook, wzmocnione włóknem szklanym błotniki, poczwórne lampy Hella, oraz zestaw CB wraz z długą anteną.

Jako ukłon w stronę Lancii Stratos, tylne poszycie i obudowy okien są pokryte winylem, a kratki wentylacyjne są pokryte czarną satyną. Całość zmian dopełnia dwukolorowe nadwozie (Rosso Chiaro w połączeniu z czarnym).

Wewnątrz 308 Dino GT4 „Safari” ma odnowioną, tapicerkę podłogową w całej kabinie, do tego skórzane wykończenia i oryginalne siedzenia tapicerowane czarną skórą, oraz wstawki ze sztruksu.

Inne modyfikacje obejmują czteropunktowe pasy bezpieczeństwa Repa, aluminiowe pedały, skórzane paski zabezpieczające bagaże, gaśnicę, a także stylowe półprzezroczyste naklejki na przedniej szybie.

To jedyne w swoim rodzaju Dino 308 GT4 posiada oryginalną książkę serwisową, kopię instrukcji obsługi, a także obszerną dokumentację serwisową (na łącznie ponad 26 000 dolarów w samym tylko 2019 r.), nie zabrakło również oryginalnego zestawu narzędzi.

Trzylitrowy silnik V8 o mocy 240 koni mechanicznych pozostał bez żadnych zmian. Zdaniem właściciela, dysponuje on wystarczającą mocą. Prędkość maksymalna to 249 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje 6,4.

Źródło: Carscoops

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News