Pierwsza w pełni elektryczna łódź z akumulatorami pochodzącymi z odzysku

Pierwsza w pełni elektryczna łódź z akumulatorami pochodzącymi z odzysku

Photo primaire pour {21235734, LE BLACK SWAN, PREMIER BATEAU À PASSAGERS  EQUIPE DE BATTERIES DE SECONDE VIE ET 100% ELECTRIQUE À PARIS }

Podaj dalej

Firma Seine Alliance zaprezentowała Black Swan, pierwszą łódź elektryczną zaprojektowaną z myślą o obsłudze prywatnych lub biznesowych rejsów po Sekwanie, wyposażoną w akumulatory pochodzące z odzysku.

Inicjatywy podejmowane przez specjalistów z sektora rzecznego na rzecz ochrony naszej planety, którym dodatkowo sprzyja przychylna i pełna entuzjazmu atmosfera wokół zagadnienia, napawają optymizmem na przyszłość. W tym właśnie duchu zaprojektowana została łódź Black Swan o zerowej emisji, mieszcząca na pokładzie od 2 do 8 osób. Black Swan idealnie sprawdza się podczas trwających do 2 godzin rejsów. Jest zasilana dwoma niezależnymi silnikami elektrycznymi i nie wymaga generatora ani rezerwowego silnika spalinowego. Nie emituje spalin i porusza się bezgłośnie. To przykład dobrowolnej inicjatywy na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne działalności związanej z żeglugą rzeczną.

2019 – Black Swan

Łódź Black Swan została wyposażona w dwa całkowicie niezależne, autonomiczne, w 100% elektryczne układy napędowe. Redundancja napędu przekłada się na bezproblemowe żeglowanie. Akumulatory litowo-jonowe napędzające łódź Black Swan pochodzą z pojazdów elektrycznych Renault. Po zakończeniu ich „pierwszego okresu eksploatacji”, zostały poddane regeneracji i rewitalizacji. Zmieniono również ich przeznaczenie. Następnie zostały zainstalowane pod bocznymi siedziskami łodzi, w czterech obudowach ze stali nierdzewnej, specjalnie zaprojektowanych tak, aby zapewnić im bezpieczne, wodoszczelne warunki pracy. W ten sposób udało się uniknąć zużycia energii i materiałów niezbędnych do produkcji nowych akumulatorów.

Jednostki napędowe łodzi Black Swan są podłączone do dwóch zestawów akumulatorów o nominalnej mocy wyjściowej 10 kW (20 kW przy maksymalnej mocy), co z łatwością pozwala osiągnąć normalne prędkości żeglowne (na Sekwanie w Paryżu obowiązuje ograniczenie prędkości). Łączna masa akumulatorów wynosi 278 kg i jest niższa niż masa zbiornika paliwa zamontowanego w łodzi, w przypadku, gdyby była ona napędzana silnikiem spalinowym.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News