Nissan przedstawił koncepcyjny model Ariya – elektrycznego crossovera z zapewniającymi dynamiczne przyspieszenie dwoma silnikami elektrycznymi, zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę oraz wyglądem sygnalizującym całkowite stylistyczne przeobrażenie marki.
Koncepcyjny Nissan Ariya, zaprezentowany na 46. Salonie Samochodowym w Tokio, zwiastuje nową erę dla Nissana jako firmy, która postanowiła przedefiniować filozofię marki zgodnie z kolejną fazą ewolucji samochodu.
Ariya Concept charakteryzuje się przestronną, ekskluzywnie wykończoną kabiną z nowoczesnym wyposażeniem oraz nadwoziem w minimalistycznym i wyrazistym stylu typowym dla samochodów elektrycznych. Jest to przykład zastosowania wizji Nissan Intelligent Mobility w indywidualnym transporcie. Zgodnie z jej założeniami elektryfikacja oraz inteligentne systemy w pojazdach mają usprawnić podróżowanie, zapewnić wrażenia dostosowane do oczekiwań użytkowników oraz wyeliminować wypadki i emisję szkodliwych związków.
Ariya Concept stanowi rozwinięcie elementów stylistycznych widocznych już w koncepcyjnym modelu IMx zaprezentowanym na Salonie Samochodowym w Tokio w 2017 roku. Są to między innymi odważna „zelektryfikowana” wersja wlotu powietrza z motywem litery V, wyrazisty pas tylnych świateł, krótkie zwisy oraz wnętrze sprawiające bardziej wrażenie saloniku niż kabiny tradycyjnego samochodu.
Mimo że jest to samochód koncepcyjny, stylizacja elektrycznego crossovera oraz niekonwencjonalne rozwiązania wewnątrz i na zewnątrz mogą w niedalekiej przyszłości trafić do produkcji.
„Ariya Concept jest przykładem ścisłej współpracy zespołów odpowiedzialnych za wzornictwo i rozwiązania techniczne” — powiedział Yasuhiro Yamauchi, dyrektor reprezentujący Nissan Motor Co., Ltd. „Jest odzwierciedleniem przyszłego języka projektowania Nissana u progu nowej ery dla firmy – kolejnego etapu w naszej ewolucji”.
Ariya Concept na salonie w Tokio stoi obok Nissana IMk – koncepcyjnego miejskiego samochodu elektrycznego, zaprezentowanego nieco wcześniej w tym miesiącu. Oba pojazdy wyznaczają ramy dla nowej wizji tożsamości Nissana jako marki „zelektryfikowanej”.