Zakłady Nissana dofinansowano kwotą 100 mln GBP. Powód? Rozpoczęcie produkcji nowego Juke

Zakłady Nissana dofinansowano kwotą 100 mln GBP. Powód? Rozpoczęcie produkcji nowego Juke

Nissan Juke production – Final Assembly (11)-1200×800

Podaj dalej

10 października Nissan rozpoczął produkcję nowego crossovera Juke. W związku z tym zakłady w Sunderland doinwestowano niebagatelną kwotą 100 mln GBP.

Nowy Juke, zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Wielkiej Brytanii, powstał specjalnie z myślą o europejskich rynkach. Druga generacja miejskiego crossovera będzie produkowana wyłącznie w Sunderland.

Premiera modelu ma miejsce prawie 10 lat po tym, jak Juke pierwszej generacji odważnie przełamał konwencję w segmencie B. Teraz Nissan zapewnia, że znów podnosi poprzeczkę, wprowadzając nowy poziom technologii i opcji łączności w kategorii miejskich crossoverów.

Samochód jest dziełem stylistów i inżynierów z europejskich centrów projektowych i badawczo-rozwojowych Nissana w Paddington w Londynie oraz Cranfield w Bedfordshire. Dwie trzecie kooperantów zaopatrujących linię produkcyjną pochodzi z krajów UE, które będą jednocześnie odbiorcami 70% produkcji.

Oprócz zorganizowania ponad 5000 godzin szkoleń dla profesjonalnych i doświadczonych zespołów w związku z wdrożeniem nowego modelu firma zainwestowała także w modernizację zakładów. Oczywiście tych, w których będzie powstawał nowy Juke. Producent zapewnia, że samochód wyposażono w szereg zaawansowanych technologii oraz będzie oferował szerokie możliwości personalizacji wnętrza i nadwozia.

W tłoczni zainstalowano między innymi ponad 27 nowych zestawów form, które będą wykrawać i wytłaczać elementy z wysoce wytrzymałej stali. Z nich powstanie muskularne, ale też znacznie przestronniejsze nadwozie dynamicznego crossovera.

W lakierni zbudowano cztery nowe komory lakiernicze, w których nadwozia będą malowane w 15 dwukolorowych kombinacjach oferowanych klientom.

Volkswagen nie ma litości. Niemiecka firma pozbędzie się Lamborghini?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News