Skoda rozpoczęła w fabryce w Mlada Boleslav produkcję wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych do samochodów hybrydowych typu plug-in opartych na platformie MQB z Grupy Volkswagen. Aktualna zdolność produkcyjna zakładów Skody w tym obszarze wynosi 150 000 sztuk rocznie i zostanie zwiększona w najbliższych latach.
Wysokonapięciowe akumulatory z fabryki w Mlada Boleslav znajdą swoje zastosowanie w hybrydach typu plug-in grupy Volkswagen opartych na platformie MQB, m.in.: w modelu Superb iV, którego produkcja rozpocznie się we wrześniu w Kvasinach. Skoda zainwestowała dotychczas 25,3 mln euro w linie produkcyjne przystosowane do wytwarzania akumulatorów wysokiego napięcia, a przygotowania fabryki w Mlada Boleslav do produkcji komponentów elektrycznych rozpoczęły się dwa lata temu. W ciągu najbliższych kilku lat Skoda zwiększy swoją zdolność produkcyjną wynoszącą obecnie 150 000 sztuk rocznie.
Przy produkcji komponentów elektrycznych pracuje około 200 specjalistów wspieranych przez roboty, w tym 13 robotów KUKA o udźwigu od 210 do 500 kg. Ich zadaniem jest transport szczególnie ciężkich lub nieporęcznych elementów, np.: modułów akumulatorowych na linię montażową lub ładowanie gotowych akumulatorów na palety. Akumulatory są nie tylko montowane na linii produkcyjnej, ale także testowane i ładowane przed zainstalowaniem w pojazdach. Ogniwa oraz moduły, czyli podstawowe elementy akumulatorów trakcyjnych, Skoda pozyskuje od dostawców.
Przygotowując się do produkcji akumulatorów wysokiego napięcia, Skoda pracowała nie tylko nad nowymi technologiami produkcyjnymi, ale także nad innymi zagadnieniami związanymi z elektromobilnością, w tym bezpieczeństwem pracy, zapobieganiem pożarom, zapewnieniem jakości i logistyką. Praca na linii montażowej wysokiego napięcia wymaga szczególnych środków bezpieczeństwa, a wiele części elektronicznych jest bardzo wrażliwych na wyładowania elektrostatyczne. Skoda wprowadziła także zmiany w swoim magazynie dystrybucyjnym by zwiększyć jego możliwości przechowywania dużej liczby ciężkich akumulatorów. Ponadto wprowadzono specyficzne dla elektryczności środki przeciwpożarowe i środki ostrożności dotyczące postępowania z uszkodzonymi akumulatorami.