Wodorowy Solaris na testach w kolejnych miastach

Wodorowy Solaris na testach w kolejnych miastach

Solaris_Urbino_12_hydrogen_testy

Podaj dalej

Autobus wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen, który swoją premierę miał w czerwcu podczas Światowego Szczytu Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie, w ostatnich tygodniach był testowany przez przewoźników w Austrii i we Włoszech. Teraz zapoznają się z nim przewoźnicy z Niemiec.

Najnowszy produkt Solarisa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów, o czym świadczy zapotrzebowanie na testy pojazdu w kliku europejskich miastach. Solaris Urbino 12 hydrogen jeszcze w sierpniu został zaprezentowany w Austrii w Graz i Klagenfurcie, a następnie udał się do włoskiego Bolzano. W kolejnych tygodniach pojazd trafi na testy do Niemiec, do operatorów z Frankfurtu, Kolonii i Wuppertalu.

Już podczas czerwcowego Szczytu UITP, tuż po premierze pojazdu, przedstawiciele Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) i firmy Solaris podpisali umowę dzierżawy i testów autobusu wodorowego. Przewoźnik odpowiedzialny za organizację transportu publicznego w Paryżu w 2020 roku przez kilka tygodni będzie testował autobus w regularnym ruchu pasażerskim. Urbino 12 hydrogen ma już także swojego pierwszego nabywcę. Przedsiębiorstwo transportowe SASA Bolzano we Włoszech zamówiło pod koniec maja tego roku 12 sztuk wodorowych autobusów marki Solaris, z terminem dostawy w roku 2021.

Wiele europejskich miast dąży do tego, aby ich komunikacja miejska była jak najbardziej przyjazna środowisku. Solaris wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, dodając do swojej oferty pojazdów nisko– i bezemisyjnych autobus zasilany wodorem. Jedynymi „produktami ubocznymi” eksploatacji Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna czyniąc pojazd jednym z najbardziej ekologicznych, dostępnych na rynku.

Urbino 12 hydrogen wyposażony jest w nowoczesne ogniwo paliwowe, które pełni funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej na pokładzie pojazdu. Dzięki zastosowanej technologii autobus będzie miał możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu aż 350 km. Energia elektryczna w ogniwie wodorowym powstaje w procesie odwróconej elektrolizy wody i przekazywana jest bezpośrednio do układu napędowego.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News