Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Nowy samochód sportowy trafia na rynek z nadwoziami Coupe i Cabriolet. Jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 283 kW (385 KM).
Carrera to podstawowy wariant 911, o 11 kW (15 KM) mocniejszy od poprzednika. Jego standardowe cechy i funkcje praktycznie nie różnią się od tych w 911 Carrera S. Należą do nich: elegancko wykończone wnętrze z ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala, a także innowacyjne systemy wspomagające, takie jak tryb Porsche Wet, który zapewnia jeszcze bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni. 911 Carrera charakteryzuje się kołami i hamulcami o mniejszej średnicy oraz odmiennym kształtem końcówek układu wydechowego.
Podobnie jak w przypadku wariantu Carrera S, silnik, podwozie i hamulce 911 Carrera zostały zaprojektowane z myślą o sportowym charakterze. Jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser korzysta z nowych turbosprężarek z kołami turbiny i kompresora o mniejszej średnicy. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowa ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK). W rezultacie 911 Carrera Coupe przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s, osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala „urwać” z czasu sprintu 0,2 s. Zużycie paliwa w cyklu łączonym (skorelowane z NEDC) odmiany Coupe wynosi 9,0 l/100 km, a Cabriolet – 9,2 l/100 km.
Zestaw odpowiadający za dynamikę jazdy obejmuje mieszaną konfigurację ogumienia z oponami Michelin 235/40 ZR na 19-calowych obręczach z lekkich stopów na przedniej osi oraz 20-calowymi felgami z oponami 295/35 ZR z tyłu. Siłę hamowania na obu osiach zapewniają 330-milimetrowe tarcze hamulcowe z czarnymi, czterotłoczkowymi stałymi zaciskami typu monoblok.
Ceny Porsche 911 Carrera Coupe w Polsce startują od 520 000 zł, a 911 Carrera Cabriolet – od 589 000 zł. Nowe modele można już zamawiać. Wersja z napędem na wszystkie koła będzie dostępna niebawem.