Mercedes-Benz systematycznie organizuje w Polsce szkolenia doskonalenia techniki jazdy z serii Safety Experience. Ich program łączy ćwiczenia, które pozwalają „zrozumieć” zachowanie auta w podbramkowych sytuacjach, z unikalną wiedzą na temat działania najnowszych systemów wspomagających. Teraz na uczestników szkoleń czeka dodatkowa atrakcja – poza flotą spalinowych modeli z gwiazdą będą oni mieli do dyspozycji pierwszego Mercedesa na prąd, elektrycznego SUV-a EQC.
Trwa kolejny sezon szkoleń z zakresu doskonalenia techniki jazdy Mercedes-Benz Safety Experience. Ich formuła łączy możliwość „szlifowania” bezpiecznego stylu jazdy pod okiem doświadczonych instruktorów z unikalną szansą przetestowania zaawansowanych systemów wspomagających. W tym roku kalendarz szkoleń Mercedes-Benz Safety Experience obejmuje 20 spotkań organizowanych na torach Bednary, Modlin oraz Jastrząb.
Szkolenia to nie tylko szansa na udoskonalenie swoich umiejętności za kierownicą, ale też adrenalina, zabawa i przyjemność – w programie przewidziano elementy rywalizacji między uczestnikami, a do ich dyspozycji jest szeroka gama najnowszych modeli Mercedesa, m.in. Klasy A, C, E i nowy GLE. Teraz dołącza do nich nowa gwiazda – elektryczny Mercedes-Benz EQC. To pierwszy przedstawiciel nowej marki technologicznej EQ. W ciągu kilku najbliższych lat dołączy do niego szereg nowych modeli Mercedesa na prąd. Marka EQ nie ogranicza się zresztą wyłącznie do samochodów: oferowane są pod nią także rozwiązania ułatwiające eksploatację aut na prąd, takie jak szybkie ładowarki oraz aplikacje do planowania podróży i płacenia za energię elektryczną, a nawet punkty ładowania przy salonach sprzedaży.
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic – bo tak brzmi pełna nazwa nowego modelu – pozwala uczestnikom „oswoić się” z zupełnie nowym gatunkiem samochodu, a przy okazji wypróbować wyjątkowe walory jego napędu na obie osie. EQC ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 408 KM, zdolne rozpędzić tego SUV-a od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 s. Ale jego konstrukcja różni się od konwencjonalnych aut nie tylko układem napędowym: zabudowane nisko w podłodze akumulatory pozwalają obniżyć położenie środka ciężkości i przyczyniają się do zapewnienia wyjątkowo bezpiecznej charakterystyki prowadzenia. Także bezpieczeństwo samej konstrukcji miało najwyższy priorytet: akumulator otaczają solidna rama i elementy odkształcalne, a układ wysokiego napięcia ma funkcję automatycznego wyłączenia w razie wypadku.
Specjalnie z myślą o zajęciach za kierownicą EQC opracowano nowe ćwiczenia dla uczestników – będą oni mieli okazję wypróbować różne rodzaje rekuperacji i tryby jazdy, zapoznać się w praktyce z kwestiami dotyczącymi ładowania oraz, oczywiście, przetestować osiągi i dynamikę jazdy samochodu w próbach zręcznościowych.