Daimler pracuje nad kolejną generacją materiałów do produkcji akumulatorów litowo-jonowych

Daimler pracuje nad kolejną generacją materiałów do produkcji akumulatorów litowo-jonowych

Next Generation Li-Ionen-Batteriematerialien: Daimler und Sila Nanotechnologies schließen KooperationDaimler Teams Up with Sila Nanotechnologies on Next Generation Lithium-ion Battery Materials

Podaj dalej

Koncern Daimler AG nabył mniejszościowy pakiet udziałów w amerykańskiej firmie Sila Nanotechnologies Inc. (Sila Nano). To wiodący specjalista w zakresie opracowywania materiałów do wytwarzania akumulatorów; materiały te przewyższają obecnie stosowane technologie litowo-jonowe.

Sila Nano wykorzystuje potencjał krzemu do stworzenia bezpiecznych, modułowych akumulatorów o dużej gęstości energii, przeznaczonych zarówno do urządzeń konsumenckich, jak i pojazdów elektrycznych. Wraz z nabyciem udziałów w spółce, Daimler otrzyma miejsce w Radzie Dyrektorów Sila Nano.

Akumulator stanowi kluczowy element konstrukcji samochodów elektrycznych, a przy tym nie jest produktem gotowym, ale integralną częścią architektury pojazdu. „Inteligencja” akumulatora bazuje na złożonym, kompleksowym systemie, który określa właściwości pojazdu w odniesieniu do osiągów, zasięgu i czasów ładowania. Daimler konsekwentnie poszerza swoje kompetencje do technologicznej oceny materiałów i ogniw, jak również działania badawczo-rozwojowe w tym zakresie.

Innowacyjna technologia chemiczna dla nowej generacji aut elektrycznych

Udoskonalenia tradycyjnej technologii chemicznej akumulatorów litowo-jonowych osiągnęły swoje granice. Interdyscyplinarny zespół naukowców i inżynierów Sila Nano przyspieszył rozwój nowej generacji chemii akumulatorowej – wykorzystując moc krzemu do stworzenia bezpiecznych, wytrzymałych, modułowych rozwiązań spełniających potrzeby produkcji masowej.

Obecnie ta przełomowa chemia wykazuje nawet 20-procentową poprawę (wydajności) w stosunku do najnowocześniejszych tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych. W dodatku ma potencjał do jeszcze większych przyrostów. Cieszymy się na współpracę z Daimlerem – chcemy dostarczać koncernowi lepsze akumulatory o większej gęstości energii i wprowadzać w życie naszą wspólną wizję przyszłości aut elektrycznych, dostępną dla większej liczby ludzi” – powiedział Gene Berdichevsky, współzałożyciel i dyrektor generalny Sila Nano.

Firma z siedzibą w Alamedzie w Kalifornii całkowicie zastępuje konwencjonalne grafitowe elektrody opatentowanymi krzemowymi materiałami kompozytowymi, które zapewniają dużą gęstość energii oraz wysoką żywotność. W rezultacie mogą powstać wydajniejsze, pojemniejsze i trwalsze źródła energii dla pojazdów elektrycznych. Materiały te mogą być łatwo wykorzystane przez istniejące fabryki akumulatorów litowo-jonowych, nie ma więc problemu z ich efektywnym, masowym wdrożeniem do produkcji.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News