Kia Platinum Cup: Otwarcie sezonu 2019 na "domowym" Hungaroringu

Kia Platinum Cup: Otwarcie sezonu 2019 na "domowym" Hungaroringu

4 interakcje
kpc_runda_1_r2_075

Podaj dalej

Tor Hungaroring, który pierwszy raz pojawił się w kalendarzu mistrzostw Polski Kia Picanto w 2007 roku, rozpocznie kolejny sezon zmagań, które mają wyłonić najszybszego kierowcę Kia Platinum Cup 2019.

Kierowcy KPC, którzy chcą w tym roku zdobyć międzynarodowe doświadczenie oraz powalczyć o mistrzowską koronę, nie będą mieli za dużo czasu na przebudzenie się po świątecznej chwili odpoczynku od codziennych obowiązków.

Już w najbliższy weekend czeka ich walka o ułamki sekund, punkty oraz cenne nagrody. Zwycięzca rundy tradycyjnie otrzyma czek o wartości 3000 zł, a pula nagród pieniężnych wynosi ponad 10000 tysięcy zł.

Tor Hungaroring powstał w 1986 roku i od tego czasu nieprzerwanie gości stawkę Formuły 1. Mierzący 4381 metrów tor, który ma czternaście zakrętów: osiem prawych i sześć lewych, najszybciej w historii obiektu pokonał Sebastian Vettel, który za kierownicą Ferrari SF70H uzyskał czas 1:16,276.

W tym roku kierowcy i zespoły Kia Platinum Cup będą miały okazję podejrzeć pracę ekip oraz rywalizację w pucharze świata samochodów turystycznych, serii, która dla niejednego zawodnika Picanto jest marzeniem i celem, który obierają w swojej sportowej karierze.

Kia Platinum Cup ponownie znalazła się na liście International Series Sanctioned by the FIA, co oznacza, że tegoroczne modele Picanto, by zapewnić startującym jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, zostaną w przyszłości wyposażone w homologowane przez federację zbiorniki paliwa.

Poza tym kierowcy podobnie jak przed rokiem, otrzymają do dyspozycji 5-drzwiowe Picanto, których silnik o pojemności 1248 cm3 zapewnia 100 koni mechanicznych. Największym plusem nowych aut, które w zeszłym roku były bardzo chwalone przez kierowców jest zawieszenie marki Öhlins, ulepszone hamulce oraz większe koła. Podzespoły te sprawiają, że czasy pojedynczych okrążeń na każdym z torów uległy znaczącej poprawie, co zapowiada jeszcze ciekawsze, ale cały czas bardzo bezpieczne wyścigi. O zdrowie kierowców zadba klatka bezpieczeństwa Ireco Motorsport, fotele Sparco oraz sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa QSP.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News