Na horyzoncie pojawia się kolejna rewolucja w transporcie. Europosłowie oprócz transportu ciężkiego zajęli się również przepisami regulującymi transport poniżej 3,5 tony.
Wymagania dotyczące czasu prowadzenia pojazdu, odpoczynków i przerw nie będą już obowiązywały tylko ciężarówek. Parlament przyjął zmiany w Rozporządzeniu 561/2006. Stosować będą musieli je wszyscy prowadzący auto o DMC powyżej 2,4 tony, a więc także kierowcy dostawczaków, wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym. Takich wymogów nie da się spełnić bez tachografu na pokładzie busa.
Wprowadzane regulacje związane z tachografami w pojazdach poniżej 3,5 t mają rozwiązać budzące wątpliwości kwestie rozliczania pracy kierowców busów i w zdecydowany sposób powinny przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Kierowcy busów będą mogli pracować według jednolitych standardów, eliminujących ewentualne nadużycia.
Zmiana wprowadzona przez Parlament Europejski musi jeszcze zostać przyjęta przez Radę UE wraz z pakietem mobilności. Jeśli tak się stanie, jest szansa na poprawę bezpieczeństwa drogowego. Do tej pory kierujący busami nie musieli przestrzegać wymogów dotyczących czasu pracy.