F1: Koniec godziny policyjnej? Ross Brawn zapowiada subtelne zmiany

F1: Koniec godziny policyjnej? Ross Brawn zapowiada subtelne zmiany

14 interakcji
Ross Brawn

Podaj dalej

Kwestie związane z harmonogramem wyścigowych weekendów w Formule 1 nie powinny ulec dużym zmianom. Swego czasu było rozważane m.in. usunięcie piątkowych treningów na rzecz zwiększenia ilości wyścigów w sezonie – pomysł ten jednak szybko upadł.

Właściciel Formuły 1 brali pod uwagę rezygnację z piątkowych treningów, ale ten pomysł został oprotestowany przez promotorów rund Grand Prix. W ten dzień zarabiają bowiem znaczną część pieniędzy, organizując wokół treningów sporo wydarzeń dla fanów. Ross Brawn zapowiedział, że zmiany mające doprowadzić do zwiększenia ilości wyścigów w sezonie będą łagodniejsze dla zespołów, aby ich dodatkowo nie obciążać.

Ross Brawn: Stawiamy raczej na ewolucję, niż rewolucję. Niektóre elementy wyścigowego weekendu zostaną dostosowane tak, aby zapewnić lepsze widowisko, ale także poprawić warunki pracy zespołów, szczególnie w kontekście planów rozszerzenia kalendarza poza 21 wyścigów. Zamierzamy poprawić płynność weekendu, nie naruszając przy tym akcji na torze. Chcemy, aby w sezonie odbywały się o dwa lub trzy wyścigi więcej. Sądzimy, że jest to wykonalne, o ile nie będziemy przeciążać zespołów próbując udoskonalać Grand Prix.

Jako przykład pójścia zespołom na rękę podawana jest tzw. godzina policyjna, a także kwestia odciążenia teamów z wożenia sporej ilości skrzynek.

Ross Brawn: Mamy przepisy o tzw. godzinie policyjnej. Jest limit godzin, które ekipy mogą spędzić pracując nad bolidami. Obowiązuje on w piątek i w sobotę w nocy, ale nie w czwartek, więc wszystkie zespoły pracują przez całą czwartkową noc, aby przygotować się do weekendu. Musimy poprawić sposób, w jaki działamy. Skrzynie pełne nowych części trafiają na tor przez cały dzień. Możemy z tym skończyć. Możemy zażądać, aby bolid który pojawia się na torze był tym, z którym zespół przystąpi do rywalizacji. Oszczędzamy na całym transporcie ładunku i ograniczamy dzięki temu pracę, jaką zazwyczaj wykonuje się w trakcie weekendu Grand Prix.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News