Toyota udostępnia 24 000 patentów na technologie zelektryfikowanych napędów

Toyota udostępnia 24 000 patentów na technologie zelektryfikowanych napędów

2019-toyota-corolla-tech-09-241028

Podaj dalej

Toyota, chcąc przyspieszyć popularyzację zelektryfikowanych samochodów, udostępni do publicznego użytku bez opłat licencyjnych prawie 24 000 patentów, wypracowanych przez koncern w ciągu ponad 20 lat doświadczeń w tworzeniu niskoemisyjnych samochodów. Co więcej, Toyota udzieli za darmo wsparcia technicznego producentom, którzy zaczną opracowywać i sprzedawać zelektryfikowane samochody, oparte na technologiach Toyoty.

Toyota dostrzega potrzebę przestawienia motoryzacji na niskoemisyjne samochody, dlatego rozumiejąc, jak dużo czasu, nakładów i zasobów wymaga opracowanie technologii zelektryfikowanych napędów, postanowiła przyspieszyć rozwój zrównoważonego transportu, szeroko udostępniając swoją technologię. Producenci samochodów będą mogli korzystać z silników, baterii, jednostek sterujących, przekładni i innych elementów samochodów hybrydowych i wodorowych Toyoty. W ten sposób Toyota chce pomóc branży motoryzacyjnej, a także rządom, przedsiębiorstwom i społecznościom, osiągnąć cele klimatyczne, które pozwolą uniknąć najgorszych skutków zmian klimatu.

Udostępnione przez Toyotę patenty to zaawansowane technologie wykorzystywane w zelektryfikowanych samochodach, w szczególności w hybrydach, które pomogły Toyocie poprawić osiągi, ograniczyć rozmiar i masę komponentów oraz koszty produkcji. Dotyczą one m.in. silników elektrycznych, jednostek sterujących czy systemów kontroli – kluczowych technologii, stosowanych w hybrydach (HEV), hybrydach plug-in (PHEV) czy samochodach elektrycznych na ogniwa paliwowe (FCEV). Toyota umożliwiła darmowe korzystanie z 23 740 patentów do 2030 roku. Dotyczy to również najnowszych innowacji, które wciąż czekają na zatwierdzenie w urzędach patentowych.

Nie jest to pierwsza decyzja Toyoty tego rodzaju. W styczniu 2015 roku Toyota umożliwiła darmowe korzystanie z 5680 patentów związanych z samochodami elektrycznymi na ogniwa paliwowe (FCEV), zasilanymi wodorem. Miało to miejsce tuż po rynkowej premierze sedana Mirai, pierwszego samochodu na wodór Toyoty.

W ramach wsparcia technicznego Toyota udostępni opisy zelektryfikowanych napędów, instrukcje do kontroli oraz szczegółowe instruktaże dotyczące dopracowywania tego rodzaju samochodów. Toyota pomoże innym producentom w osiągnięciu wysokiej jakości produktów, w tym niskiego zużycia energii, dużej mocy i osiągów czy cichej pracy napędów. Wsparcie to będzie oferowane na podstawie zawieranych indywidualnie umów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News