W ten weekend trwają największe w Polsce targi motoryzacyjne – Poznań Motor Show. SEAT i Cupra świętowały najlepszy rok w historii obu marek i pokazały kierunki rozwoju na przyszłość.
Tegorocznymi gwiazdami hiszpańskiego producenta są Cupra Ateca Special Editon, ekskluzywna wersja Leona Cupra ST oraz najnowszy SUV Tarraco.
Rok 2018 był najlepszym rokiem w historii hiszpańskiej marki. SEAT pobił historyczny rekord, osiągając w 2018 roku globalną sprzedaż na poziomie 517 600 pojazdów, a w Polsce zarejestrowanych zostało aż 12 580 nowych SEAT-ów. Doskonałe wyniki potwierdzają sukces strategii i atrakcyjność modeli wprowadzonych na rynek w trakcie ofensywy produktowej zapoczątkowanej w 2016 roku.
Na stoisku w Poznaniu można zobaczyć najnowszy model Seata ‒ Tarraco. To trzeci SUV w portfolio SEAT-a, większy brat modeli Ateca i Arona. Elegancki design w nowej odsłonie współgra z najnowocześniejszymi technologiami, dynamiką, funkcjonalnością i sportowym duchem Tarraco.
W Poznaniu po raz drugi na odrębnym stoisku zaprezentowała się Cupra, podsumowując 12 miesięcy rozwoju od momentu powstania. Rok temu na Poznań Motor Show marka pokazała swój pierwszy model ‒ Cupra Ateca – który dziś jeździ już na polskich ulicach. W tym czasie sieć sprzedaży rozrosła się do dedykowanej przestrzeni w sześciu salonach dealerskich tzw. Cupra corners, odzwierciedlających stylistykę i wartości marki.
Na sportowo!
Główną premierę Cupry w Poznaniu jest Ateca Special Edition, łącząca sportowe osiągi z wyrafinowanym wykończeniem. Model redefiniuje pojęcie SUV-a, nadając mu wyjątkowego, rzemieślniczego charakteru, stąd postawiono na m.in. 20-calowe koła z miedzianymi felgami, elementy z włókna węglowego czy układ wydechowy Akrapovic.
Goście odwiedzający poznańskie targi zobaczą też jeden z 13 dostępnych w Polsce egzemplarzy modelu Leon Cupra ST w ekskluzywnej wersji Carbon. Auto dysponujące mocą aż 370 KM i wzbogacone zostało o pakiet aerodynamiczny. Ten obejmuje m.in. spojler przedniego zderzaka, zewnętrzne listwy progowe oraz wykonany z włókna węglowego dyfuzor. Sportowy charakter uzupełniają cztery imponujące rury wydechowe, unikalne 19-calowe obręcze oraz potężny układ hamulcowy Brembo z czerwonymi zaciskami.