Toyota GR Supra GT4 Concept. Nowa Supra w roli samochodu wyścigowego

Toyota GR Supra GT4 Concept. Nowa Supra w roli samochodu wyścigowego

2019_GR Supra GT4 Concept_headOn

Podaj dalej

Na targach w Genewie będzie miała miejsce światowa premiera koncepcyjnej GR Supry GT4. Samochód zaprojektowano z myślą o sprawdzeniu jego możliwości w roli auta wyścigowego międzynarodowej klasy GT4.

Seryjna Toyota GR Supra to solidna podstawa do budowy samochodu wyścigowego klasy GT4. Ma doskonale wyważone podwozie, dwumiejscową kabinę, bardzo sztywne, lekkie nadwozie, napęd na tylne koła i nisko położony środek ciężkości. Połączenie krótkiego rozstawu osi i szerokiego rozstawu kół sprawia, że auto ma złote proporcje 1,55.  Zapewniają mu one wyjątkową stabilność i zwinność w prowadzeniu. Są to cenne zalety w serii wyścigowej, w której stosowane są przeliczniki osiągów, biorące pod uwagę masę pojazdu i moc silnika, by zagwarantować sprawiedliwą rywalizację.

Modyfikacje

Koncepcyjna GR Supra GT4 opracowana przez Toyota Gazoo Racing ma charakterystyczną, łatwo rozpoznawalną sylwetkę Supry. Auto zostało wydłużone. Producent obniżył w nim również zawieszenie, zachowując przy tym muskularny kształt seryjnego auta. Specjalnie opracowany przedni dyfuzor i tylne skrzydło poprawiają aerodynamikę, zmniejszając opór powietrza i optymalizując docisk do podłoża. Oba elementy wykonano z kompozytów z naturalnych włókien lnu i konopi zamiast tradycyjnego włókna węglowego. Wszystko po to, aby ograniczyć wpływ produkcji auta na środowisko. Oryginalne koła z lekkich stopów zastąpiono pięcioramiennymi wyścigowymi obręczami 11 x 18 cali marki OZ.

Samochód zachował układ zawieszenia seryjnej Supry – kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Zostało ono jednak wzmocnione wyczynowymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami poprzecznymi. Samochód otrzymał także wyścigowe hamulce Brembo.

GR Suprę GT4 Concept napędza seryjny, 3-litrowy silnik rzędowy o 6 cylindrach z turbosprężarką twin scroll. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów. Zespół Toyota Gazoo Racing wyposażył silnik w wyczynowy sterownik i specjalnie opracowane wiązki przewodów. Tuning objął także półosie w wyczynowej specyfikacji oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Z wnętrza usunięto wszystkie elementy wyposażenia i wstawiono wyścigowe fotele OMP, klatkę bezpieczeństwa i gaśnicę zgodną ze specyfikacją FIA. W samochodzie znajdziemy także w sportowy zbiornik paliwa i układ szybkiego tankowania.

Klasa GT4

GT4 jest jedną z najszybciej rozwijających się klas w wyścigach. Zawody o zasięgu krajowym i regionalnym odbywają się w Europie, Ameryce Północnej, Azji i Oceanii. Ustanowiona przez FIA w 2006 roku, GT4 pełni rolę przystępnego pod względem kosztów przygotowania do klasy GT3 dla zawodowych i prywatnych kierowców wyścigowych.

Supra GT4 Concept umożliwi Toyocie ocenę zainteresowania potencjalnych klientów samochodem tej klasy. Na tej podstawie zespół Toyota Gazoo Racing podejmie decyzję o budowie seryjnego samochodu wyścigowego GT4 na bazie nowej Supry.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News