Igor Szmidt03.03.2019

10 premier Geneva Motor Show, na które warto poczekać

18 interakcji Przejdź do dyskusji

10 premier Geneva Motor Show, na które warto poczekać

10 premier Geneva Motor Show, na które warto poczekać

89. edycja targów Gevena Motor Show zostanie otwarta dla publiczności w czwartek 7 marca. Wtorek i środa przeznaczone są na tzw. dni prasowe, zaś już jutro jury pod przewodnictwem niemieckiego dziennikarza Franka Janssena, przyzna nagrodę Car of the Year. Mimo braku takich producentów jak Ford, Opel, Volvo (będzie Polestar), Land Rover, czy Jaguar, na odwiedzających czeka cała masa nowości.

Audi

Na stoisku Audi, zgodnie z oczekiwaniami, znajdziemy połączenie hybryd z tradycyjnymi samochodami. Szczególną uwagę przykuwać będzie kolejny samochód koncepcyjny z rodziny e-tron – tym razem będzie to Q4 E-Tron concept.

Na tę chwilę nie mamy żadnych szczegółowych informacji dotyczących tego crossovera. Audi zapowiada jednak, że samochód trafi do produkcji w końcówce 2020 roku lub na początku 2021.

Choć jego prezentacja miała już miejsce za pośrednictwem Internetu, nie wyobrażamy sobie, by na stoisku Audi mogło zabraknąć nowego TT RS. Pierwsze modele pojawią się w Europie na wiosnę, a więc to idealna okazja do zaprezentowania odświeżonego „mini R8”.

BMW

Podobnie jak wcześniej dinozaury, duże i nieekonomiczne silniki skazane są na wymarcie. Większość producentów decyduje się na mniejsze cztero, lub sześciocylindrowe silniki wspomagane baterią elektryczną. BMW nie jest niestety wyjątkiem.

Zaprezentowana niedawno Seria 7, która w salonach pojawi się w 2020 roku, może być ostatnią z możliwością znalezienia pod maską jednostek V8 i V12. Poprawiony silnik 4,4 litra V8 w 750i będzie produkował 523 konie mechaniczne – o 80 więcej niż poprzednio. Natomiast potężny 6,6-litrowe V12 da swoim klientom wachlarz aż 600 koni mechanicznych.

Model 2020 zadebiutuje w styczniu, a w Stanach Zjednoczonych pojawi się w salonach dopiero w lipcu. Jeśli będziecie w Genewie, koniecznie zajrzyjcie na stoisko beemki.

Bugatti

The Quail, A Motorsports Gathering – 16. edycja wystawy motoryzacyjnej na terenie klubu golfowego w Monterey, w Kaliforni była miejscem prezentacji zjawiskowego Bugatti Divo. Nazwa modelu pochodzi od Alberta Divo – kierowcy wyścigowego Bugatti, związanego z marką od 1928 r. (dwukrotny zwycięzca legendarnego wyścigu Targa Florio).

To zresztą podobny schemat jak w przypadku wcześniejszych modeli Veyron czy Chiron, które także pochodziły od nazwisk kierowców.

Nowy hypercar Bugatti posiada ciemny lakier Titanium Liquid Silver, na którym dodano turkusowo-niebieskie akcenty (oficjalnie Divo Racing Blue). Kanały powietrzne, spojler i dyfuzor mają karbonowe wykończenie. W rogu drzwi osadzono francuską flagę. Możemy spodziewać się, że Bugatti nie odpuści sobie wystawienia tego modelu na najbardziej prestiżowych targach na świecie.

SEAT

Salon Samochodowy w Genewie (7-17 marca) co roku jest miejscem premier nie tylko nowych modeli samochodów, ale również inspirujących konceptów. W obu kategoriach, ciekawe propozycje zapowiedział SEAT i Cupra.

Przykładem tego może być prezentowany obecnie na Światowym Kongresie Technologii Mobilnych w Barcelonie – koncepcyjny SEAT Minimó. Ten mikrosamochód łączy w sobie zalety niewielkiego pojazdu z bezpieczeństwem i wygodą większego środka transportu. Pozwala na zwinne i łatwe parkowanie – jak motocyklem, ale dzięki zabudowanej i przestronnej konstrukcji zapewnia komfort kierowcy i pasażera na równi z samochodem osobowym. Dzięki temu, SEAT-a Minimó jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby współczesnej mobilności.

Niewykluczone, że mikrosamochody SEAT-a znajdziemy w samych centrach miast i zaczną być w pewnym stopniu konkurencją dla… rowerów miejskich. Innowacyjna bryła na 17-calowych kołach bardzo przyciąga uwagę i jest bardziej bezpieczna od jednośladów.

Futurystyczny design oraz zapewne łatwość prowadzenia mogą sprawić, że będzie to hit w usłudze carsharingu. Zwłaszcza, że w łatwy sposób będzie można wymienić baterię z jednej na drugą, a pojazd obsługiwać z aplikacją Digital Key.

Drugą z hiszpańskich propozycji w Genewie będzie z kolei Cupra Formentor. Pierwszy własny model wyodrębnionej z SEAT-a marki Cupra (Ateca dostępna jest w obu markach) kolejny raz udowadnia, że nowy brand jest niezwykle mądrze zarządzany. Po tym jak Cupra Ateca zaskoczyła stosunkiem mocy do masy w segmencie małych crossoverów, tak Cupra Formentor może okazać się perełką wśród hybryd plug-in w nadwoziu CUV.

Już sam fakt, że pierwszy autorski model Cupry ma taką technologię napędu, świadczy o tym, że mamy tu do czynienia z myśleniem naprawdę długofalowym. Hybrydyzacja aut o sportowym charakterze, w odróżnieniu od elektryfikacji, to dziś wręcz oczekiwany upgrade. Wysoka moc silnika spalinowego oraz imponujący moment obrotowy jednostki elektrycznej stanowi potencjał, o którym jeszcze wiele osób nie ma pojęcia.

Toyota

W tym roku do europejskich salonów wchodzi Corolla 12. generacji. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Toyota zaprezentuje nową, usportowioną Corollę GR Sport, która wzbogaci gamę modelową kompaktowej Toyoty. Będzie to drugi model z serii GR Sport w Europie.

Nowa Corolla z sukcesem zadebiutowała w tym roku na europejskim rynku. Do gamy modelowej Corolli, która obejmuje trzy rodzaje nadwozia, dwa napędy hybrydowe oraz konwencjonalny napęd benzynowy w wersji 1.6 lub 1.2 Turbo, dołączy Corolla GR Sport. Będzie to drugi model z linii GR Sport po Yarisie GR Sport, który został zaprezentowany po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach w Paryżu.

Pakiet GR Sport będzie oferowany dla Corolli Hatchback i TS Kombi, zarówno z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM, jak i dynamiczniejszym układem hybrydowym 2.0 o mocy 180 KM. Nowy model ma wnieść do Corolli ducha wyczynowego zespołu Toyota GAZOO Racing oraz sportowy design.

Alfa Romeo

Alfa Romeo świętując pełnoprawny powrót do Formuły 1 zdecydowała się na wprowadzenie do swojej oferty Stelvio Quadrifoglio i Giulii Quadrifoglio. Samochody otrzymały kurację nawiązującą do malowania używanego w F1 przez Kimiego Raikkonena i Antonio Giovinazziego.

Dwa najwyższe modele Alfy z oznaczeniami Quadrifoglio będą pomalowane w barwy Trofeo White i Competizione Red. To dokładnie te same kolory, które znajdziemy na bolidzie Formuły 1 oznaczonym C38.

To jednak nie koniec kuracji odróżniającej dwa prezentowane modele od regularnych wersji Quadrifoglio. W samochodach znajdziemy fotele kubełkowe z dodatkami karbonu Sparco obszyte czerwoną nitką. Dodatkowo, lewarek zmiany biegów Mopar oraz połączenie skóry, Alcantary i włókna węglowego na kierownicy. Giulia i Stelvio otrzymają także logotyp „Alfa Romeo Racing” na klapach bagażnika.

Aby podkręcić nieco sprawy, Giulia szczyci się karbonowym dachem i 19-calowymi felgami (20” na Stelvio). To w połączeniu z czerwonymi zaciskami klocków hamulcowych i ceramicznymi tarczami da fantastyczny efekt. Za układ wydechowy odpowiedzialny będzie popularny Akrapovic.

Mitsubishi

Mitsubishi skrupulatnie przygotowuje się do wybiegu na salonie samochodowym w Genewie. Japońska marka właśnie opublikowała listę premier, które zamierza pokazać podczas 89. edycji najbardziej prestiżowych targów motoryzacyjnych na Starym Kontynencie.

Drive Your Ambition – to hasło przewodnie Mitsubishi Motors Corporation (MMC), które ma znaleźć swoje odzwierciedlenie w ekspozycji podczas salonu motoryzacyjnego 89. W trakcie wystawy Mitsubishi ma w planach dwie światowe premiery. Koncepcyjnego SUV-a o „dziwnej” nazwie Mitsubishi Engelberg Tourer oraz nowe Mitsubishi ASX 2020, który aktualnie jest najpopularniejszym kompaktowym SUV-em japońskiej marki.

Główne nowości w modelu to poprawiona stylistyka przedniej części nadwozia, zmodyfikowany system napędu 4WD, zapewniający lepsze zdolności terenowe i wykorzystanie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa aktywnego.

Jednostka napędowa nowego to Mitsubishi L200 to turbodiesel o pojemności 2.2-litra, współpracujący z 6-biegową automatyczną lub manualną przekładnią. Silnik wykorzystuje wodny roztwór dodatku SCR AdBlue, po to by redukować emisję tlenków azotu (NOx) z układu wydechowego. Spełnia najbardziej surowe normy Euro 6d-TEMP.

Peugeot

W Internecie pojawiły się już zdjęcia nowego modelu Peugeota 208 oraz jego wersji elektrycznej. Wyciek sprawił, że fani motoryzacji mogli podziwiać model na kilka dni przed oficjalną premierą.

Odświeżone modele Peugeota 208 możemy zobaczyć na dość słabych jakościowo zdjęciach. To co rzuca się w oczy to na pewno światła wyciągnięte pionowo przez zderzak oraz bardziej wyraziste wnętrze, z większymi zarysami. Zamiast tradycyjnych zegarów przed kierowcą pojawi się wyświetlacz. Pod maską nowego 208 znajdą się 3- oraz 4-cylindrowe silniki.

Oprócz nowej „208” w Genewie zobaczymy także model Peugeot Sport 508 Concept, którego pierwsze zdjęcia wywołały niemałą burzę wśród Internautów. Oprócz bardzo seksownego wyglądu, 508 ma być także naprawdę szybki. Sprint do 100 km/h zająć ma zaledwie 4,3 sekundy!

Skoda

Skoda przedpremierowo zaprezentowała szkice nowego modelu Kamiq – kolejnego SUV-a, który poszerza wachlarz oferty czeskiego producenta w tym dynamicznie rozwijającym się segmencie.

Nowy SUV wzbogacony jest o kilka nowości, w tym pierwsze w historii designu SUV-ów ŠKODY dzielone przednie reflektory ze światłami do jazdy dziennej w ich górnej części.

Imponujący wygląd nowego, miejskiego SUV-a Skody definiuje szeroka osłona chłodnicy z podwójnymi listwami, typowa dla designu marki. Muskularna linia maski płynnie przechodzi w łagodną linię nadwozia optycznie wydłużając pojazd i idealnie współgrając z dynamiczną linią dachu. Solidny srebrny przedni spojler przypomina o terenowym charakterze SUV-a.

Światowa premiera Skody Scala miała miejsce pod koniec zeszłego roku. Ponad czterystu gości obecnych na prezentacji w Petah Tikva, na przedmieściach Tel Awiwu i tysiące uczestników oglądających premierę online, mogło po raz pierwszy zobaczyć nowy model w gamie marki.

Scala to pięciodrzwiowy hatchback, który został wyposażony w innowacyjne systemy wspomagania kierowcy i funkcjonalności z zakresu connectivity znane z samochodów klasy premium. Nowy model zostanie wprowadzony na rynek w pierwszej połowie roku.

Michelin

Nadejście tegorocznej wiosny będzie szczególne dla marki Michelin, która dokłada ostatni klocek do swojej układanki o nazwie „Pilot Sport 4 SUV”. Sportowa opona mająca rajdowe i wyścigowe geny doczekała się swojej odmiany dla co raz bardziej popularnych (i mocniejszych) samochodów typu SUV.

Michelin at GIMS 2019

Targi Geneva International Motor Show zbliżają się wielkimi krokami! Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was kilka nowości! Na ten moment możemy powiedzieć, że innowacje związane z gamą opon MICHELIN® Pilot® to przyszłość najwyższych osiągów. Bądźcie z nami w trakcie dni prasowych 5 i 6 marca. #MichelinGIMS #DrivingTheNext

Gepostet von Michelin am Freitag, 1. März 2019

Najnowszy produkt francuskiego koncernu, Michelin Pilot Sport 4 SUV, jest ostatnim elementem w linii Pilot Sport Range, znanej z takich opon high performance jak Michelin Pilot Sport 4S, czy Michelin Pilot Sport 4. Ta gama charakteryzuje się DNA ściśle związanym z motorsportem.

Nie od dziś wiadomo, że kontrakt firmy Michelin na dostawę opon dla wielu światowych serii wyścigowych i rajdowych (w tym WRC, WEC, Formuła E, Dakar) to nie tylko sukces biznesowy i marketingowy.

To także unikatowe pole badawczo-rozwojowe do opracowywania jeszcze lepszego ogumienia dla użytkowników samochodów cywilnych. Właśnie dlatego możemy spodziewać się na stoisku francuskiego producenta także samochodów znanych z WRC, czy Formuły E.

Przeczytaj również