Gmoto.pl, Oponeo.pl, Hamulcesklep.pl, te sklepy internetowe są najbardziej popularne wśród polskich kierowców. Tak przynajmniej wynika z raportu sporządzonego przez serwis Opineo.pl wraz z firmą konsultingową Nielsen. Ranking oparty jest o oceny, jakie klienci sklepów wystawiają sprzedawcom po zrealizowanych zakupach.
Skierowany do miłośników jednośladów Gmoto.pl zwyciężył w kategorii Motoryzacja z 10,9 pkt. Na ten wynik złożyło się ponad 6 tys. pozytywnych ocen klientów. Drugie miejsce w kategorii przypadło oferującemu opony sklepowi Oponeo.pl z punktacją na poziomie 6,86 pkt. Na trzeciej pozycji uplasował się Hamulcesklep.pl, który zdobył 5,95 pkt.
Pełny ranking 10 sklepów internetowych w kategorii motoryzacja:
Grzegorz Sroka, kierujący serwisem Opineo.pl: To jedyna kategoria tegorocznego rankingu, w której rywalizujące sklepy w zasadzie nie stanowią dla siebie bezpośredniej konkurencji. Na ostatecznym kształcie tabeli w dużej mierze zaważyły dodatkowe udogodnienia, które e-sprzedawcy oferują klientom.
Jak powstaje ranking?
Wystawiając opiniew Opineo.pl, konsumenci oceniają: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby ten sklep internetowy swoim znajomym. Za każdy z tych atrybutów sklep może zdobyć 5 punktów. O miejscu w rankingu decyduje średnia wyciągnięta z ocen składowych oraz punkty przyznawane za liczbę opinii. Każdy tysiąc to dodatkowy punkt doliczany do średniej.