Sportowy klon Seata, CUPRA świętuje swoje pierwsze urodziny jako niezależna marka. Z tej okazji prezentuje koncepcyjny samochód o nazwie Formentor, który jest pierwszym opracowanym specjalnie dla niej modelem.
Pojazd ma łączyć najnowsze technologie dzięki wysoce wydajnej jednostce hybrydowej typu plug-in. Oficjalna premiera samochodu odbędzie się już w marcu, podczas Geneva International Motor Show.
CUPRA w w pierwszym roku od debiutu jako oddzielna marka na rynku zanotowała 40-procentowy wzrost sprzedaży. Do klientów dostarczyła w 2018 roku 14 400 samochodów. Model studyjny Formentor ma jeszcze poprawić te wyniki.
Skok w przyszłość
CUPRA Formentor ma być w przyszłości seryjnie produkowanym samochodem typu SUV z obniżonym zawieszeniem i sportowymi detalami ujętymi w karoserii, które jednoznacznie mają wskazywać przynależność do sportowych genów Seata. Wyraźnie zaznaczona ostrymi liniami tylna część nadwozia oraz wydłużona maska nadają konceptowi dynamicznych proporcji.
Formentor jest dla marki kolejnym kamieniem milowym. Nowy model ma łączyć osiągi samochodu sportowego z zaletami SUV-ów i pojawić się w czasie, gdy segment CUV będzie notował największe wzrosty popularności.
Mniej plastiku, więcej szyku
Ekspresyjna stylistyka modelu Formentor z zewnątrz koresponduje z wysoką jakością wnętrza – tak przynajmniej twierdzą styliści Seata, na czele z Alejandro Mesonero-Romanos, dyrektorem ds. designu hiszpańskiej marki SEAT.
„Kabina pojazdu jest nowoczesna i oddaje sportowy rodowód marki. O wysokiej klasie pojazdu stanowią m.in.: Deska rozdzielcza, z cyfrowym, 10-calowym wyświetlaczem i panoramicznym systemem nawigacji sprawia wrażenie, jakby unosiła się w powietrzu. Zastosowanie ciemnego chromu i czarnych, połyskujących elementów wykończeniowych nadaje kabinie eleganckiego charakteru.
Z kolei zbudowane z wykorzystaniem włókna węglowego skórzane, kubełkowe fotele zapewniają poczucie lekkości, a ich niskie położenie pozwala w pełni poczuć wrażenia z dynamicznej i bezpiecznej jazdy.
Sportowa hybryda
Model Formentor w egzemplarzach seryjnych będzie wykorzystywać jeden z najbardziej zaawansowanych systemów napędowych, która ma łączyć wysoką wydajność hybrydowego silnika plug-in z mocą i wysokim momentem obrotowym silników elektrycznych. Całkowita moc silnika to 180 kW/240 KM i jest dostarczana wprost do kół dzięki dwusprzęgłowej skrzyni DSG.
Dzięki zintegrowanej baterii Formentor może pracować w trybie elektrycznym do 50 km (wg. cyklu WLTP).