Poczta Polska bierze pod lupę Volkswagena e-Craftera

Poczta Polska bierze pod lupę Volkswagena e-Craftera

vw-e-crafter-6.jpg

Podaj dalej

W związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów Poczty Polskiej aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen przekazał największemu polskiemu dostawcy przesyłek kurierskich elektrycznego e-Craftera.

Przez 3 miesiące kierowcy Poczty Polskiej będą testować elektryczny samochód w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim.

e-Crafter, wyposażony w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), jest pierwszym samochodem z gamy pojazdów elektrycznych marki Volkswagen. Producent zapewnia, że debiut Craftera z napędem elektrycznym to jedynie początek ofensywy w dziedzinie bezemisyjnych samochodów użytkowych. Od teraz Volkswagen będzie uzupełniał ofertę o kolejne modele elektryczne.

Zasięg e-Craftera wynosi 173 km (mierzone wg normy NEDC), co odpowiada rzeczywistym codziennym potrzebom firm, które działają w miastach. e-Crafter został stworzony z myślą właśnie o takich firmach jak Poczta Polska, które zajmują się dostarczaniem towaru do końcowego odbiorcy. Zdecydowana większość samochodów w tego typu firmach przejeżdża od 70 do 100 km dziennie.

W przedniej części e-Craftera znajduje się elektryczny silnik synchroniczny typu EEM85. Jego maksymalna moc wynosi 100 kW, a maksymalny moment obrotowy – 290 Nm. Silnik elektryczny praktycznie już w chwili rozpoczęcia pracy wytwarza maksymalny moment obrotowy.

Moment obrotowy jest przenoszony na koła przedniej osi za pomocą jednostopniowej przekładni (EQ 290) skonstruowanej na potrzeby samochodów użytkowych. Silnik, przekładnia oraz mechanizm różnicowy tworzą jeden nieduży moduł.

Na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera (o pojemności energetycznej wynoszącej 35,8 kWh) można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności w ciągu zaledwie 45 minut. CCS to skrót od podlegającego światowej standaryzacji Combined Charging System – systemu zasilania prądem stałym, w który e-Crafter jest wyposażony seryjnie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News