To dosyć zaskakujące, patrząc na przekrój rynku motoryzacyjnego i tendencje zakupowe nad Wisłą. Ale okazuje się, że MINI Countryman Cooper S E ALL4 jest najchętniej kupowaną hybrydą plug-in w Polsce. Wbrew powszechnym opiniom, że to modele Toyoty dzierżą palmę pierwszeństwa w tej grupie aut.
W 2018 roku zarejestrowano 106 sztuk tego modelu, co oznacza blisko czterokrotny wzrost wobec 2017 roku i 15% udział w całym polskim rynku hybryd plug-in. Model oferuje zasięg do 42 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny oraz jest seryjnie wyposażony w napęd na cztery koła MINI ALL4.
Hybrydowe MINI można ładować korzystając zarówno z wolnostojących ładowarek, jak i zwykłego gniazdka o mocy 230V.
Elektromobilność, obok jazdy autonomicznej
W modelu z brytyjskim rodowodem klienci szukają łączności oraz usług tzw. „współdzielenia pojazdów”. To jeden z czterech głównych obszarów realizowanej przez BMW Group strategii Number One > Next. Marka stawia duży nacisk na wprowadzanie na rynek nowych modeli elektrycznych i hybrydowych. Do 2025 roku zelektryfikowana oferta Bawarczyków będzie składać się z co najmniej 25 modeli, a już w 2019 roku zadebiutuje w pełni elektryczne Mini.
Model MINI Electric ma oferować w pełni bezemisyjną jazdę i technologie sprawdzone w jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych na świecie i w Polsce – BMW i3. Stylistycznie nowy model będzie czerpał inspiracje z konceptu, pokazanego w 2017 roku. Będzie montowany w fabryce w Oksfordzie. Jego układ napędowy produkowany będzie z kolei w niemieckich zakładach w Dingolfing i Landshut, centrach BMW Group głównie skupiających się w zakresie mobilności elektrycznej. Nowy model trafi na rynek dokładnie 60 lat po debiucie klasycznego MINI.
Elektryczne „bawarki” dostępne w Polsce
Oprócz hybrydowego Mini, BMW Group oferuje na polskim rynku kilka modeli z napędem hybrydowym plug-in. W 2018 roku zarejestrowano łącznie 212 samochodów hybrydowych tej marki, co przekłada się na blisko 31% udział w rynku. Sumarycznie, marki zarówno BMW jak i MINI zarejestrowały w ubiegłym roku 318 hybryd plug-in, co stanowi rekordowy 46% udział rynku.