Zmodernizowany Lexus RC F na 2020 rok debiutuje na targach NAIAS w Detroit. Nowa odsłona sportowego coupe ma teraz lepsze osiągi i odświeżony design, a w gamie modelu pojawia się limitowana wyczynowa edycja Track Edition.
Entuzjaści torowej jazdy oraz fani marki Lexus nie muszą już dłużej wybierać między luksusowym autem sportowym a wyczynowym samochodem do jazdy po torze. RC F Track Edition łączy luksus i najwyższy poziom rzemiosła Lexusa z wyposażeniem torowym zarezerwowanym zwykle dla wyczynowych samochodów. To kamień milowy w rozwoju sportowej marki F Lexusa.
Track Edition opiera się na seryjnym coupe RC F 2020. Udoskonalona aerodynamika, zmniejszona masa, tuning zawieszenia i zmodernizowana stylistyka sprawiają, że nowy RC F jest jeszcze bardziej atrakcyjny i wyrafinowany.
Lexus RC F
Lexus RC F jest napędzany wolnossącym silnikiem V8 5,0 l – jednym z ostatnich silników tego typu w luksusowych coupe. Jego moc wynosi 464 KM, a moment obrotowy 520 Nm przy 4800 obr./min. W ośmiostopniowej automatycznej skrzyni najwyższy bieg ma wydłużone przełożenie (3.13 zamiast 2.93).
Do poprawy osiągów przyczyniają się także nowe opony Michelin Pilot Sport 4S, zaprojektowane specjalnie dla RC F. W porównaniu do standardowych opon Michelin, opony RC F mają wyjątkowy kształt ścian bocznych i wzór bieżnika, a także rodzaj mieszanki gumy. Zmiany te zostały wprowadzone z myślą o ograniczeniu podsterowności, poprawie przyczepności bocznej i większej odporności na ekstremalne warunki.
RC F Track Edition
Lexus RC F w limitowanej edycji Track Edition to więcej niż zestaw akcesoriów. Samochód został poddany precyzyjnemu tuningowi, który wynosi jego osiągi i właściwości jezdne na wyższy poziom. Auto zostało opracowane we współpracy z zespołami wyścigowymi Lexusa, startującymi w seriach Super GT i IMSA.
Najważniejsze zmiany zastosowane w Track Edition dotyczą aerodynamiki. Z przodu dodano lotki z włókna węglowego, które zwiększają docisk przedniej części auta, co poprawia przyczepność i precyzję prowadzenia.
W tylnej części nadwozia zamontowano na trwałe skrzydło z włókna węglowego, które zastąpiło aktywny spojler oferowany w standardowym RC F. Nowe skrzydło jest lżejsze, a jego zadaniem jest redukcja oporu powietrza i zwiększenie docisku.
Kształt tylnego spojlera został tak dobrany, by wygładzić przepływ powietrza nad tyłem samochodu i zmniejszyć drgania powodowane oporem powietrza. Dzięki niemu zyskano 26 kg dodatkowego docisku ponad to co zapewnia aktywny tylny spojler standardowej odmiany RC F.
RC F Track Edition waży o około 70-80 kg mniej niż poprzednia generacja RC F. Inżynierowie skupili się na redukcji masy szczególnie tam, gdzie ma to największe znaczenie dla poprawy dynamiki auta i pewności prowadzenia, a zatem na masie nieresorowanej. Chodzi o te elementy, których drgania są bezpośrednio wymuszone nierównościami nawierzchni, takie jak koła, półosie czy hamulce.
Jednym ze sposobów obniżenia masy auta było zastosowanie hamulców Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi. Są nie tylko znacznie lżejsze od stalowych, ale także lepiej znoszą wysokie temperatury podczas ekstremalnej jazdy torowej. Samochód otrzymał także lekkie 19-calowe obręcze z kutego stopu aluminium o wzorze nawiązującym do kół wyścigowego RC F GT3. Tylko z przodu auta udało się zredukować nieresorowaną masę o 25 kg.
Produkcja Lexusa RC F 2020 oraz RC F Track Edition rozpocznie się w marcu 2019 roku. Ceny zostaną opublikowane niedługo przed premierą rynkową.