Specjalizujący się w wyjątkowych samochodach zabytkowych – dom aukcyjny Gooding & Company – zapowiedział, że na początku stycznia wystawi na aukcji prototypowe Ferrari 275 GTB z 1964 r.
Samochód o numerze nadwozia 06003 został wystawiony przez Scuderię Sant’Ambroeus (włoski zespół z fabrycznym wsparciem Ferrari Assitenza Clienti) w 35. Rajdzie Monte Carlo w 1966 r. Załoga Giorgio Pianta/Roberto Lippi nie ukończyła wtedy tej imprezy z powodu awarii napędu (zeszperowany na 75%) pod Nyons. W 1991 r. nieżyjący już włoski kierowca przyznał w wywiadzie dla branżowego magazynu Ferrari World, że jazda prototypowym 275 GTB jest „najpiękniejszym wspomnieniem w jego życiu„.
Giorgio Pianta dla Ferrari World: Samochód był niesamowicie dobrze zbalansowany zarówno na śniegu, jak i asfalcie. Był zaskakujący, ponieważ w ciągu kilku sekund osiągał prędkości, które w tamtych czasach były nie do pomyślenia. Mogę tylko powiedzieć, że gdy prowadziłem rajdowe Ferrari, samochód był dla mnie marzeniem. W tamtym momencie wydawał się perfekcyjny. Szczerze nie pamiętam niczego, co nie było piękne w tym aucie. Hamowanie było znakomite, tuning… przy całym moim doświadczeniu jako kierowca testowy rajdowych Abarthów, nie mógłbym doradzić, co można było zrobić lepiej.
Pod maską prototypowego Ferrari 275 GTB znalazł się 12-cylindrowy (układ V12) silnik Tipo 213 o pojemności 3285 cm3. Jednostka wyposażona w 6 gaźników Webera (40 DCN) i pojedynczy wałek rozrządu nad blokiem silnika generowała ok. 265 KM. Oferowany egzemplarz posiada w pełni oryginalną jednostkę napędową. Sugerowana cena sprzedaży samochodu wynosi 6-8 mln USD (w górnej granicy ok. 30 mln PLN).