Podczas Auto Show odbywającego się w Los Angeles Volkswagen zaprezentował po raz pierwszy ID. BUZZ CARGO. To transporter nowych czasów, który ma na nowo zdefiniować funkcję samochodów użytkowych, który także niemiecki producent chce wykorzystywać w przyszłości do obsługi technicznej w motorsporcie.
Klasyczny wygląd, nowoczesne technologie
Oba auta wyposażone są w elektryczny napęd i tryb jazdy automatycznej. Wyglądem nawiązują do legendarnego modelu Bulli, znanego na niektórych rynkach jako Microbus. ID. BUZZ CARGO ma duży zasięg i bardzo obszerne wnętrze, dysponuje też cyfrowym systemem zarządzania przewożonym towarem – informacja na ten temat jest przekazywana automatycznie przez internet do magazynu, by można było uzupełnić towar.
Transporter wejdzie do produkcji seryjnej prawdopodobnie w 2022 roku. W ofercie marki nowy model zajmuje miejsce pomiędzy Caddy i Modelem T.
Studyjny ID. BUZZ CARGO to pierwszy samochód użytkowy skonstruowany w oparciu o nową modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy samochodów elektrycznych. Pojazdy skonstruowane na platformie MEB mogą mieć zasięg od 330 km/205 mil do ponad 550 km (według cyklu WLTP).
Dzienny limit kilometrów nowego transportera można ponadto zwiększyć poprzez zastosowanie paneli słonecznych na jego dachu.
Od dwóch kółek do blisko dwóch ton
Już w 2019 roku na rynku pojawi się z kolei CARGO e-BIKE – elektryczny rower przeznaczony do rozwożenia towaru w mieście, także pokazywany w Californii po raz pierwszy.
Oferta elektrycznych pojazdów będzie w przyszłości obejmowała takie modele jak właśnie ten nieduży rower elektryczny, przez autonomicznego ID. BUZZ CARGO aż do wprowadzonego właśnie do sprzedaży w Europie e-Craftera, którego ładowność wynosi 1,75 tony.
Thomas Sedran, Volkswagen: Świat się zmienia. Ale nie zmienia się nasza potrzeba bezpiecznego, oszczędnego i wygodnego przewozu ludzi i towarów. Zamierzamy tę potrzebę spełnić.