Pierwszy raz od ponad 20 lat fabryka Volkswagena w Wolfsburgu produkuje samochód pod znakiem innej marki, nowego Seata Tarraco. W centralnej fabryce koncernu będzie opuszczał linię produkcyjną razem z Tiguanem oraz Touranem.
Flagowy SUV Tarraco uzupełni rodzinę SUV-ów hiszpańskiej marki, do której należą Ateca oraz Arona.
Produkowanie więcej niż jednej marki w fabryce w Wolfsburgu to kolejny krok na drodze do zwiększenia jej wydajności, informuje producent. Pojawienie się w tym miejscu Seata Tarraco jest częścią wspólnej inicjatywy marek Grupy Volkswagen, tzw. “Pact for the Future”.
Porozumienie zakłada zwiększenie rentowności marki Volkswagen w przyszłości i wyznaczenie jej stabilnego kierunku rozwoju.
Od SEAT-a Arosy do Audi 100
To już piąty przypadek, w którym główna fabryka Volkswagena w Wolfsburgu wyprodukowała inny model niż ze swojego portfolio. SEAT Arosa opuścił linię produkcyjną jeszcze w latach 1996-98. Dodatkowo, od 1974 roku do 1978 roku, zakład produkował Audi 50, od 1994 roku do 1998 roku Audi 80, a oraz od 1993 roku do 1997 roku Audi 100. Audi 50 był mocno zbliżony do modelu Polo, montowanego w Wolfsburgu od 1975 roku obecnie jest on produkowany w fabryce w Pamplonie, w Hiszpanii. Audi 50 oraz Polo były pierwszymi małymi niemieckimi pojazdami z silnikiem przeciwobrotowym oraz napędem na przednie koła.