Volkswagen buduje pierwszą fabrykę z myślą o produkcji wyłącznie samochodów elektrycznych na platformie MEB

Volkswagen buduje pierwszą fabrykę z myślą o produkcji wyłącznie samochodów elektrycznych na platformie MEB

Volkswagen Group China builds first factory specifically designe

Podaj dalej

Strategia elektryfikacji Volkswagen Group szybko zyskuje nowy wymiar na największym na świecie rynku e-mobilności. Pierwsza fabryka Grupy Volkswagen, zaprojektowana wyłącznie na potrzeby produkcji aut na platformie MEB, zaczyna powstawać w Anting.

Nowa fabryka SAIC VOLKSWAGEN z siedzibą w Anting w Szanghaju będzie funkcjonować zgodnie z koncepcją Industry 4.0, która zwiększa stopień automatyzacji i wydajność produkcji. Obiekt będzie wyposażony w ponad 1.400 robotów, pracujących zgodnie ze standardami Industry 4.0, a także w szereg nowoczesnych technologii, w tym AI (sztuczna inteligencja), AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość), zapewniając inteligentny i cyfrowo sterowany proces produkcji.

Zakład o powierzchni 610.000 metrów kwadratowych, zbudowany na potrzeby produkcji pojazdów elektrycznych nowej generacji (NEV), ma wiele różnych działów – między innymi tłocznię, zakład montażu akumulatorów i magazyn wysokiego składowania. Podczas produkcji zostanie wykorzystanych aż 27 procesów przyjaznych środowisku, ze szczególnym uwzględnieniem oszczędzania wody i energii oraz zminimalizowania emisji dwutlenku węgla.

Zakład zostanie oddany do użytku do 2020 roku i będzie produkował do 300.000 samochodów rocznie. Będą w nim powstawać wyłącznie różne modele samochodów elektrycznych produkowanych SAIC VOLKSWAGEN, w tym średnie i duże SUV-y, oraz akumulatory. Jako pierwszy z taśmy zacznie zjeżdżać elektryczny SUV marki Volkswagen. Fabryka będzie wspierać rozwój e-mobilności Grupy Volkswagen w Chinach.

Samochody produkowane w zakładach w Anting będą bazować na platformie MEB, która została opracowana wyłącznie na potrzeby masowej produkcji aut elektrycznych. Dzięki nowej platformie samochody będą miały bardziej dynamiczną sylwetkę, będą oferowały więcej miejsca w kabinie oraz akumulatory o znacznie większej pojemności. Nowa generacja samochodów elektrycznych będzie oferowała również nowe, zintegrowane usługi cyfrowe i w przyszłości będzie mogła być przystosowana do jazdy autonomicznej.

Zgodnie ze strategią „Roadmap E” Grupa Volkswagen kontynuuje ofensywę w dziedzinie aut elektrycznych. Do 2025 roku na całym świecie pojawi się 50 elektrycznych modeli. Jeden na cztery sprzedane nowe samochody będzie zasilany wyłącznie energią elektryczną.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News