Jak informuje GDDKiA do użytku oddany został ostatni, 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8. Tym samym kierowcy mogą już komfortowo i szybko przemieszczać się ze stolicy Podlasia do stolicy Polski i odwrotnie.
Dwie jezdnie drogi ekspresowej S8 łączą Warszawę i Białystok. Udostępnienie ostatniego, 13-kilometrowego odcinka od Wyszkowa do węzła Poręba, domyka całą wybudowaną drogę ekspresową S8 na wschodzie kraju. To zaś pozwala połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.
Wschodnia część S8 w kilometrach
Przez ostatnie 3 lata oddano do użytkowania przeszło 98 km nowo wybudowanych odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, o wartości robót realizowanych na tych kontraktach przekraczającej 3 miliardy złotych. Razem z wcześniej wybudowanymi fragmentami S8 daje to prawie 180 km bezpiecznego połączenia drogowego pomiędzy oboma miastami – dwie jezdnie, pasy rozdzielające, awaryjne, ogrodzenie zapobiegające wtargnięciu zwierząt, itp.
Odcinek od Wyszkowa do węzła Poręba, którym kierowcy już jeżdżą, ma 13 kilometrów długości i nawierzchnię – podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obw. Ostrowi Mazowieckiej – z betonu cementowego. Łącznie to 29 km nawierzchni betonowej – na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą, a Białymstokiem, kierowcy pojadą po nawierzchni asfaltowej.
Budowa S8 na odcinku Wyszków – Poręba została dofinansowana ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako część projektu obejmującego wszystkie mazowieckie od Wyszkowa do granicy województwa (38,5 km). Wsparcie unijne wynosi 662,8 mln zł.
fot. GDDKiA (Rafał Malinowski)