Na Salonie Samochodowym w Paryżu marka-córka Citroena – DS, zaprezentowała najnowszą specyfikację bolidu na nadchodzący sezon Formuły E. E-Tense FE 19 to jedyna elektryczna konstrukcja znad Sekwany, która jest zaliczana do grona oficjalnych konstruktorów nowej generacji wyścigówek w tej serii.
DS E-Tense FE 19 jest wyposażony w nowy zespół napędowy o mocy 250 kW (338 KM) opracowany przez konstruktorów z DS Performance. Nowa stylistyka bolidu zapewnia znaczną poprawę aerodynamiki.
Prace nad modelem rozpoczęły się we wrześniu 2016 roku, a pierwsze testy laboratoryjne przeprowadzono wiosną 2017 roku. Jako główny cel postawiono niską masę własną pojazdu wynosząca zaledwie 900 kg, w tym 385 kg to masa akumulatora.
Kolejna generacja bolidu Formuły E jest napędzana nową jednostkę napędową DS E-Motor 19 i została wyposażona w udoskonalony systemem odzyskiwania energii z hamowania, nową baterię oraz zawieszenie. W bolidzie zastosowano także szereg innych ulepszeń m.in. w układzie przeniesienia napędu, pakiecie aerodynamicznym, który pozbawiono tylnego skrzydła, elektronice, wykorzystano również nowe opony Michelin Pilot Sport EV 245/40 R18 / 305/40 R18 oraz osłonę nad głową kierowcy.
Zastosowane technologie już dowiodły swojej skuteczności, zapewniając bolidowi w ciągu niecałych trzech lat pięć zwycięstw i jedenaście miejsc na podium.
Xavier Mestelan Pinon, szef DS Performance: Formuła E w przyszłym sezonie przejdzie rewolucję. Postęp osiągnięty przez wszystkich konstruktorów skłonił nas do prześcignięcia samych siebie, abyśmy stali się jeszcze bardziej pomysłowi. Samochody nowej generacji będą miały moc 250 kW i akumulator o pojemności 54 kWh. Kierowcy DS E-Tense FE 19 doświadczą zarówno zwiększonego dwukrotnie zasięgu, jak i lepszych osiągów.