Alians Renault-Nissan-Mitsubishi oraz firma Google ogłaszają rozpoczęcie współpracy technologicznej, której celem jest między innymi wprowadzenie systemu operacyjnego Android do pojazdów sprzedawanych przez ww. marki.
W ramach współpracy technologicznej pojazdy sprzedawane przez marki Aliansu na różnych rynkach będą korzystać z najpopularniejszego na świecie systemu operacyjnego Android do nawigacji samochodowej. Rozwiązanie będzie wykorzystywać Google Maps, bogaty ekosystem aplikacji samochodowych Google Play Store oraz umożliwi odpowiadanie na połączenia telefoniczne, wiadomości SMS-owe, obsługę mediów, wyszukiwanie informacji, a także głosowe zarządzanie funkcjami pojazdu dzięki wbudowanemu systemowi Google Assistant.
Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, którego łączna sprzedaż na 200 rynkach wyniosła w ubiegłym roku 10,6 mln sztuk samochodów, zamierza zintegrować aplikacje i usługi Google’a w opracowanych przez siebie systemach informacyjno-rozrywkowych oraz chmurze, co pozwoli na zaproponowanie klientom marek Renault, Nissan oraz Mitsubishi Motors jeszcze lepszej oferty.
Szeroki wachlarz modeli pojazdów Aliansu będzie wyposażony we wspólną platformę Androida. Jednak poszczególne marki będą miały możliwość tworzenia na niej własnych interfejsów użytkownika i specyficznych funkcji.
Nawiązana współpraca przy rozwoju systemów informacyjno-rozrywkowych jest dopełnieniem innych działań Renault-Nissan-Mitsubishi, które zmierzają do wyposażenia pojazdów w rozwiązania zapewniające łączność oraz wykorzystania rozwiązań w chmurze. Podjęte prace stanowią element realizacji średnioterminowego planu działania do 2022 roku. W ramach planu Renault-Nissan-Mitsubishi chce zwiększyć sprzedaż pojazdów do ponad 14 milionów sztuk na koniec 2022 r.
Innym celem planu jest wprowadzenie na rynek 12 zeroemisyjnych samochodów elektrycznych, nowych technologii jazdy autonomicznej oraz dalsze wdrażanie rozwiązania Alliance Intelligent Cloud.
Usługa Alliance Intelligent Cloud będzie gwarantować systemom informacyjno-rozrywkowym następnej generacji bezpieczną łączność. Będzie platformą łączącą systemy informacyjno-rozrywkowe, zarządzanie danymi oraz zapewniającą możliwość zdalnej aktualizacji i diagnostyki pojazdów wyprodukowanych przez członków Aliansu.
Połączenie najnowszych technologii opracowanych przez członków Aliansu z rozwiązaniami firmy Google pozwoli poszczególnym markom zaoferować najbardziej inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe na rynku.
Dzięki rozwiązaniom firmy Google oraz systemowi Android kierowcy i pasażerowie będą mieli dostęp do ekosystemu, który już obejmuje tysiące aplikacji i wciąż rośnie. Integracja ta w połączeniu z szeroką wiedzą oraz innowacyjną społecznością developerów pozwoli na łatwy dostęp do najpopularniejszych aplikacji w środowisku samochodu. System będzie kompatybilny z urządzeniami działającymi na innych systemach, jak np. iOS firmy Apple.
Planowany termin wdrożenia tych rozwiązań to 2021 rok.