BMW rozszerzy portfolio nowej, czwartej generacji modelu X5 o wersję hybrydową typu plug-in. Model X5 xDrive45e iPerformance połączy 6-cylindrowy silnik benzynowy wykorzystujący system TwinPower Turbo Technology z technologią eDrive.
W porównaniu do poprzedniej generacji modelu (X5 xDrive40e), nowy PHEV ma dysponować wyższą mocą, zwiększonym zasięgiem w trybie zeroemisyjnym oraz zredukowanym zużyciem paliwa i emisją CO2.
Samochód będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy – o ponad sekundę krócej niż odmiana 40e. Z kolei prędkość maksymalna w trybie zeroemisyjnym wzrośnie ze 120 do 140 km/h (235 km/h w trybie hybrydowym). Jak informuje producent, zasięg na napędzie elektrycznym zwiększy się niemal trzykrotnie – do ok. 80 km (wg nowego cyklu WLTP). Emisja CO2 ma spaść do 49 g/km, poprzednio wynosiła 77-78 g/km.
Moc trzylitrowej jednostki benzynowej nowego modelu to 286 KM (210 kW), zaś napęd elektryczny dostarczy 112 KM (82 kW). Moc systemowa wyniesie 394 KM, natomiast moment obrotowy 600 Nm. Pojazd otrzyma ponadto baterie litowo-jonowe o większej pojemności (poprzednio 9,2 kWh) i usprawniony system zarządzania energią. Za przeniesienie napędu będzie odpowiadać 8-stopniowa skrzynia biegów Steptronic najnowszej generacji.
Dzięki umieszczeniu akumulatorów litowo-jonowych w podłodze pojazdu, X5 xDrive45e ma dysponować niżej położonym środkiem ciężkości niż tradycyjne wersje spalinowe. Przestrzeń bagażowa, w porównaniu do odmian konwencjonalnych, będzie mniejsza o jedynie 150 litrów. Wyniesie 500 litrów przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń i 1 716 litrów, gdy tylne fotele zostaną złożone.
BMW X5 xDrive45e trafi na europejski rynek w 2019 r., zaś w Stanach Zjednoczonych pojawi się rok później.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL