Pierwszy polski salon McLarena oficjalnie otwarty

Pierwszy polski salon McLarena oficjalnie otwarty

mclaren3

Podaj dalej

To nie lada gratka dla fanów sportowych samochodów, kolejna marka dołączyła do portfolio Auto Fus Group. Salon McLaren Warszawa będzie pierwszym oficjalnym salonem tej marki w Polsce.

Do tej pory oficjalnie samochody McLarena nie były sprzedawane, a pojazdy zarejestrowane w Polsce, były sprowadzane przez prywatne osoby. Wejście McLarena na polski rynek to spore wydarzenie. Walka o zdobycie autoryzacji trwała od dłuższego czasu przez co temat pojawiał się i znikał co kilka tygodni.

Teraz już wiemy, że nowym partnerem biznesowym Brytyjczyków będzie Auto Fus Group, jest to firma znana ze sprzedaży luksusowych samochodów, która w swoim portfolio ma kilka bardzo znanych i cenionych marek. Mowa tutaj m.in. o BMW, MINI czy Rolls-Royce. Rok temu jako pierwsi zaczęli oficjalnie sprzedawać Alpiny.

Pojawienie się McLarena w Warszawie wypełnia pewną lukę, bowiem zainteresowanie tego typu samochodami robi się nad Wisłą coraz większe. Najlepszym tego przykładem są bardzo dobre wyniki sprzedaży Lamborghini oraz Ferrari. Ostatnio doskonale sprzedaje się również nowa Alpina A110. Dodatkowo ekskluzywne marki stale się rozwijają w naszym kraju. Ferrari buduje nowy obiekt w Warszawie, a Lamborghini niedawno przeprowadziło się do dużego showroomu przy ulicy Połczyńskiej, który dzieli wspólnie z Bentleyem.
Otwarcie salonu McLarena w Polsce uświetniła obecność najnowszego modelu – 600LT.

Historia marki McLaren zaczęła się w 1963 roku, kiedy to Bruce McLaren założył firmę zajmującą się budową sportowych samochodów w Wielkiej Brytanii. Największy rozwój McLaren zaliczył w latach 80. ubiegłego wieku, kiedy to za sterami zasiadł Ron Dennis.

Obok produkcji aut dopuszczonych do ruchu drogowego, na koncie firmy znajduje się wiele sukcesów sportowych. Wystarczy chociażby wspomnieć kilka tytułów Mistrza Świata Formuły 1 – zarówno tych indywidualnych, jak i zespołowych. W XXI wieku głośno o McLarenie zrobiło się znów po 2011 roku, kiedy to firma z Woking postanowiła wrócić do budowy sportowych aut, które mogą poruszać się po drogach publicznych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News