SEAT zakończył pierwszą połowę 2018 roku z najwyższym wynikiem sprzedaży w historii marki. Globalna sprzedaż hiszpańskiego producenta wzrosła o 17,6 proc. osiągając całkowitą liczbę 289 900 pojazdów (2017 r.: 246 500).
Liczba ta oznacza wzrost o ponad 43 000 pojazdów w porównaniu do tego samego okresu w roku 2017 i pobija rekord sprzedaży ustanowiony w 2000 roku (278 500 sprzedanych egzemplarzy). Równie dobrze pierwsze sześć miesięcy 2018 roku kończy SEAT w Polsce, odnotowując 21 proc. dynamikę rejestracji oraz największą wśród marek popularnych, 44 proc. dynamikę rejestracji dla Klienta prywatnego.
Tylko w czerwcu SEAT sprzedał ponad 50 000 pojazdów na całym świecie (51 400), czyli o 13,7 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2017 roku (45 200). To najlepszy czerwcowy wynik w historii SEAT-a, który jednocześnie przekracza liczbę sprzedanych w 2000 roku egzemplarzy (48 900).
21 proc. wzrost rejestracji SEAT-a w Polsce
W pierwszym półroczu 2018 roku SEAT zarejestrował na polskim rynku 6 849 nowych pojazdów, co stanowi 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
W miesiącach od stycznia do czerwca w 2018 roku dynamika rejestracji przez klienta indywidualnego wzrosła o 44 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Dziś SEAT w Polsce ma 2,5 proc. udziału w rynku klienta detalicznego, poprawiając poprzedni wynik o 0,7 proc. (H1 2017: 1,8 proc.).
Druga połowa 2018 pod znakiem nowości
W drugiej połowie tego roku, SEAT wprowadzi na rynek dwa nowe modele. 18 września swoją premierę będzie miał SEAT Tarraco, który uzupełni ofertę SUV-ów, obecnie składającą się z modeli Ateca i Arona. Tarraco to łacińska nazwa miasta Tarragona. Nazwa ta została wybrana w otwartym głosowaniu przez ponad 140 000 fanów marki, którzy wzięli udział w ostatnim etapie konkursu na nazwę #SEATseekingName. Aby pozostać wiernym formule, nowy SUV zostanie zaprezentowany w Tarraco Arena w mieście Tarragona.
Do Tarraco dołączy CUPRA Ateca, pierwszy model nowej marki CUPRA. Oba auta jeszcze w tym roku wyjadą na polskie drogi.