W pierwszej połowie 2018 r. Toyota Motor Europe (TME) dostarczyła klientom 560 000 samochodów, o 6% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Nabywców znalazło 257 000 „klasycznych” hybryd (wliczając modele Lexusa) – oznacza to wzrost o 23% r/r. Modele tego typu odpowiadają obecnie za 46% całkowitej sprzedaży TME, zaś w Europie Zachodniej ich udział sięgnął 58%.
Jak informuje Toyota, aż 85% egzemplarzy crossovera C-HR opuszczających salony posiada napęd hybrydowy. Do wzrostu popularności hybryd przyczyniły się także wyniki Yarisa Hybrid, Aurisa Hybrid i RAV4 Hybrid.
Dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe, powiedział:
„Bardzo nas cieszą silne wzrosty w pierwszej połowie roku, które zawdzięczamy udanej strategii elektryfikacji napędów. Nasza gama samoładujących się hybryd zawiera 16 modeli i odpowiada za 46% całkowitej sprzedaży. Spodziewam się, że do końca roku utrzymamy ten trend i 2018 rok będzie bardzo udany tak pod względem wzrostu całkowitej sprzedaży, jak i rosnącej popularności hybryd”.
Sprzedaż hybryd marki Toyota wyniosła 232 700 pojazdów, o 25% więcej niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej modele tego rodzaju stanowią 55% sprzedaży marki, zaś w Europie Wschodniej 11%. Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi są Toyota C-HR Hybrid (67 200 egz.), Yaris Hybrid (66 300 egz.), oraz Auris Hybrid (49 600 egz.).
W I półroczu 2018 r. model Prius Plug-in Hybrid (na zdjęciu) znalazł 1 693 nabywców. Z kolei sprzedaż wodorowej, zeroemisyjnej Toyoty Mirai wyniosła 101 egz. To niezły wynik, biorąc pod uwagę fakt, że w całym 2017 r. europejscy klienci kupili 135 sztuk tego modelu. Sprzedaż Mirai w Europie wzrosła o 115% r/r.
Liczba kupionych przez polskich kierowców hybryd Toyoty w pierwszym półroczu wyniosła 8 200 pojazdów, a ich udział w całkowitej sprzedaży marki to 27%. Łącznie, od premiery pierwszego modelu hybrydowego w polskich salonach, Toyota sprzedała ponad 39 800 tych samochodów.
Źródło: orpa.pl