SEAT rozwija działalność w Afryce Północnej, realizowaną w ramach strategii Grupy Volkswagen AG. Jej zadaniem będzie decentralizacja Grupy, prowadzona w celu przyspieszenia tempa rozwoju i uzyskania większej efektywności i wydajności koncernu.
Grupa Volkswagen i SOVAC, importer grupy w Algierii, zainaugurowali w lipcu 2017 r. montaż samochodów koncernu w mieście Relizane, 280 km na południowy zachód od Algieru. SEAT od samego początku kierował tym projektem, a teraz jego odpowiedzialność rozszerzyła się na cały region.
Strategia globalizacji SEAT-a
Afryka Północna jest jednym z kluczowych regionów strategii globalizacji SEAT-a. Celem firmy jest zwiększenie jej obecności międzynarodowej poza Europą, na wszystkich pięciu kontynentach. Algieria odgrywa istotną rolę w tej strategii, jako rynek światowy z jedną z najwyższych sprzedaży SEAT-a w 2018 r.
Wraz z Niemcami, Hiszpanią, Wielką Brytanią i Francją, Algieria jest krajem o najszybciej rosnącej liczbie dostaw, z 10 700 pojazdów sprzedanych od stycznia do maja br. w porównaniu do 1 000 w analogicznym okresie ub.r. Ponadto SEAT ma dobrą koniunkturę w innych krajach regionu, takich jak Maroko i Tunezja.
Uruchomienie fabryki Relizane spowodowało znaczny wzrost sprzedaży SEAT-a w Algierii, do czego bez wątpienia przyczynił się montaż nowej generacji Ibizy. Co więcej, w najbliższych tygodniach marka rozpocznie również sprzedaż Leona i Arony na rynku algierskim. Wszystkie trzy modele są produkowane w Martorell, a ostateczny ich montaż odbędzie się w Relizane.
Ten sam obiekt jest również używany do montażu kilku modeli Volkswagena i marki Škoda. Ponadto jednym z zadań SEAT-a jest stworzenie sieci dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego w Algierii, w celu opracowania i montażu nowych modeli w tym kraju