24h Le Mans: Toyota sięga po historyczne zwycięstwo

24h Le Mans: Toyota sięga po historyczne zwycięstwo

11 interakcji
Df5Y533XkAA2I4m.jpg large

Podaj dalej

W 21. podejściu Toyota jako jedyny fabryczny zespół LMP1 w stawce wygrała 24 godziny Le Mans. Japoński producent wywalczył dublet, a metę oboma prototypami przecięli japońscy kierowcy – Kazuki Nakajima i Kamui Kobayashi.

Dwukrotny mistrz świata F1 podczas debiutu w dobowym wyścigu na Circuit de la Sarthe wywalczył pole position i pierwsze miejsce. Toyota TS050 Hybrid z nr 8 prowadziła łącznie przez 12 godzin. Drugi raz z rzędu trzecie miejsce w rundzie Długodystansowych Mistrzostwa Świata dla Rebellion Racing wywalczyli Thomas Laurent, Mathias Beche i Gustavo Menezes.

Czwartą lokatę wywalczyli koledzy z Rebelliona wspieranego przez olejową markę Motul, André Lotterer, Neel Jani i Bruno Senna. Roman Rusinow, Andréa Pizzitola i Jean-Éric Vergne zapewnili G-Drive Racing triumf w LMP2. Porsche GT Team zdobyło dublet w klasie GTE Pro. 911-tka RSR triumfowała również w GTE Am za sprawą ekipy Dempsey Proton Racing (Matt Campbell/Christian Ried/Julien Andlauer).

Na godzinę i 38 minut przed końcem w obozie Toyoty zapanowała nerwowa atmosfera po tym jak prototyp z nr 7 mocno zwolnił i dotoczył się na silniku elektrycznym do depo. Kamuiemu Kobayashiemu zabrakło paliwa, ponieważ nie usłyszał polecenia zjazdu na pit-stop. Oprócz tego japoński kierowca musiał odbyć dwie kary stop&go za przekroczenie limitu zużycia paliwa oraz za zbyt dużej ilość okrążeń w wykonaniu jednego kierowcy.

W LMP2 do końca trwała rywalizacja o najniższy stopień podium. Ostatecznie Tristan Gommendy utrzymał za sobą Loïca Duvala z TDS Racing. W GTE Pro za fabrycznymi Porsche 911 RSR finiszowały Fordy GT z ekipy Ford Chip Ganassi Racing. Podium w klasie zdobyli Joey Hand, Sébastien Bourdais i jadący na ostatniej zmianie Dirk Müller.

24h Le Mans 2018 – wyniki (czołówka):

Poz. Zespół Kierowcy Nadwozie Okr.
Silnik
1  JapanToyota Gazoo Racing
(1. w LMP1)
Switzerland Sébastien Buemi
Japan Kazuki Nakajima
Spain Fernando Alonso
Toyota TS050 Hybrid 388
Toyota 2.4 L Turbo V6
2 Japan Toyota Gazoo Racing United Kingdom Mike Conway
Japan Kamui Kobayashi
Argentina José María López
Toyota TS050 Hybrid 386
Toyota 2.4 L Turbo V6
3 Switzerland Rebellion Racing France Thomas Laurent
United States Gustavo Menezes
Switzerland Mathias Beche
Rebellion R13 376
Gibson GL458 4.5 L V8
4 Switzerland Rebellion Racing Brazil Bruno Senna
Germany André Lotterer
Switzerland Neel Jani
Rebellion R13 375
Gibson GL458 4.5 L V8
5 France G-Drive Racing
(1. w LMP2)
Russia Roman Rusinov
France Andrea Pizzitola
France Jean-Éric Vergne
Oreca 07 369
Gibson GK428 4.2 L V8
6 France Signatech Alpine Matmut France Nicolas Lapierre
France Pierre Thiriet
Brazil André Negrão
Alpine A470 367
Gibson GK428 4.2 L V8
7 France Graff-SO24 France Vincent Capillaire
Switzerland Jonathan Hirschi
France Tristan Gommendy
Oreca 07 366
Gibson GK428 4.2 L V8
8 France TDS Racing France François Perrodo
France Loïc Duval
France Matthieu Vaxivière
Oreca 07 366
Gibson GK428 4.2 L V8
9 United States United Autosports Switzerland Hugo de Sadeleer
United States Will Owen
Colombia Juan Pablo Montoya
Ligier JS P217 365
Gibson GK428 4.2 L V8
10 China Jackie Chan DC Racing Malaysia Jazeman Jaafar
Malaysia Nabil Jeffri
Malaysia Weiron Tan
Oreca 07 361
Gibson GK428 4.2 L V8

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News