Najnowsze Audi A6 zostanie zaprezentowane na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Producent pokazał kilka ciekawych rozwiązań, które są dostępne w tym modelu. Zobaczymy zatem, jak wygląda niemiecka nowość.
Patrząc na ten samochód możemy doszukać się wielu podobieństw do nowego A8 lub A7 Sportback. Jego wymiary to dokładnie 4939 mm długości, czyli zaledwie o 7 mm więcej niż poprzednia generacja. Przy szerokości 1886 mm auto jest też o 12 mm szersze. Wysokość nadwozia to 1457 mm (+ 2 mm). Producent na razie nie podał rozstawu osi. Auto będzie dostępne w 14 kolorach nadwozia, z czego 7 zostało skomponowanych od nowa.
W kabinie znajdziemy dwa ekrany dotykowe, które są elementem nowej generacji systemu MMI. Z poziomu wyświetlacza górnego, który w przypadku wyposażenia pojazdu w nawigację MMI Navigation plus ma przekątną 10,1 cala, kierowca zawiaduje systemami infotainment. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji i funkcji uprzyjemniających podróż oraz do wprowadzania tekstu.
W aucie znajdziemy kilka fajnych bajerów. Wśród takich najbardziej zaawansowanych systemów są m.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie.
Nowe Audi A6 może się pochwalić adaptacyjnym, progresywnym układem kierowniczym i system wszystkich kół skrętnych. W zależności od prędkości jazdy przełożenie układu kierowniczego zmienia się w zakresie od 9,5:1 do 16,5:1. Koła tylnej osi skręcają się aż o 5 stopni. Przy niskich prędkościach koła skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, co poprawia zwrotność. Przy większych prędkościach koła skręcają się w tym samym kierunku co przednie, dzięki czemu kierowca odczuć może zauważalny wzrost precyzji prowadzenia i stabilności.
Wszystkie jednostki napędowe w A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. Dzięki niej, auto jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku. Funkcja start-stop jest aktywna przy prędkości pojazdu od 7 do 22 km/h. Ponowne włączenie silnika podczas postoju odbywa się prospektywnie, gdy tylko ruszy pojazd znajdujący się przed naszym. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.
W początkowym okresie na europejskich rynkach Audi A6 oferowane będzie w czterech wersjach silnikowych. Do wyboru jest jeden motor benzynowy i trzy jednostki wysokoprężne. Benzynowy silnik to jednostka 3,0 l TFSI V6, która generuje 340 KM i 500 Nm. Dzięki niej nowe A6 rozpędza się do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3,0 l TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Bazowa jednostka wysokoprężna – 2,0 l TDI (A6 40 TDI) oferuje moc 150 KM i moment obrotowy 400 Nm.
Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro, którego wersja zależna jest od wariantu modelowego. W połączeniu ze skrzynią tiptronic, napęd quattro posiada samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy, a w przypadku przekładni S tronic wyposażono go w wydajną technikę ultra, która w razie potrzeby błyskawicznie załącza napęd na tylne koła.
Tagi: Audi Polska, Audi A6, premiera 2018, Genewa