Segment samochodów sportowych rządzi się swoimi prawami. Tutaj pierwsze skrzypce gra styl i potężna jednostka napędowa skryta pod maską. Takie modele – oprócz dawania radości z jazdy – mogą być również wizytówką przedsiębiorstwa, dlatego często kupowane są przez właścicieli firm. Sprawdzamy dostępne na rynku sportowe modele z 500-konnymi silnikami.
BMW M6 Coupe
Niemieckie coupe napędzane jest 8-cylindrowym silnikiem o mocy 560 KM. Motor generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 680 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy. Doposażając samochód w pakiet M Competition, można zwiększyć moc do 600 KM.
Napęd przekazywany jest za pomocą 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Zmiana przełożeń odbywa się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek. Cena tego modelu zaczyna się od około 630 tys. zł.
Jaguar F-Type
Odmiana z 5-litrowym silnikiem V8 kosztuje od około 610 tys. zł. Motor generuje w tym przypadku 550 KM, a maksymalny moment obrotowy to 680 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów.
Lexus LC 500
Samochód został zaprezentowany w 2016 roku i jest pierwszym modelem skonstruowanym w oparciu o platformę GA-L. Lexus LC 500 napędzany jest wysokoobrotowym, 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 477 KM. Jednostka wytwarza maksymalny moment obrotowy 540 Nm i rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.
Silnik montowany jest ręcznie, a projektowany był przy wykorzystaniu doświadczeń z imprez sportowych, takich jak 24-godzinny wyścig na torze Neurburgring i Pikes Peak Hill Climb. Za przeniesienie napędu odpowiada pierwsza w samochodzie osobowym, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Przyspieszenie do 100 km/h to 4,7 sekundy. Ceny samochodu zaczynają się od 557 tys. zł.
Maserati GranTurismo
Samochód produkowany jest od 2007 roku, natomiast w 2017 roku producent zdecydował się na odświeżenie tego modelu. W przypadku włoskiego coupe pod maską znajduje się silnik V8 o pojemności 4,7 litra. Generuje on 460 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy.
Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, a cena samochodu na polskim rynku zaczyna się od około 630 tys. zł.
Mercedes AMG GT
Auto sprzedawane jest od 2014 roku. Pod maską skrywa się silnik V8 bi-turbo, mający pojemność 4 litrów. Generowana przez niego moc to 476 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4 sekundy.
Napęd przekazywany jest za pomocą dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach. Cena samochodu zaczyna się od około 570 tys. zł.