Ford zdradził szczegóły dotyczące nowej Fiesty ST, która będzie miała 200 koni z 3-cylindrowego 1,5 l EcoBoost.
Pokazana po raz pierwszy, jeszcze przed globalnym publicznym debiutem na Geneva Motor Show Fiesta ST dysponuje mocą 200 KM i maksymalnym momentem obrotowym 290 Nm, a szacowany czas rozpędzania 0-100 km/h wynosi 6,7 sekundy.
Trzecia generacja Fiesty ST będzie pierwszym modelem Ford Performance napędzanym trzycylindrowym silnikiem, a także pierwszą Fiestą wyposażoną w wybór trybu jazdy, który umożliwia skonfigurowanie charakterystyk silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności według ustawień Normal, Sport oraz Track.
Wybór trybu jazdy będzie miał także wpływ na działanie elektronicznego systemu wzmacniania dźwięku stanowiącego wyposażenie Fiesty ST, spowoduje także zmianę ustawień aktywnego zaworu sterowania brzmieniem układu wydechowego, by radość prowadzenia samochodu była jeszcze pełniejsza.
– Nowa Generacja Fiesty ST jest wierna filozofii używania najnowszych technologii pozwalających pod każdym kątem wykorzystać maksimum potencjału precyzyjnie działającego podwozia i układu napędowego Ford Performance – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes Ford of Europe odpowiedzialny za rozwoju produktów. – Z możliwością wyboru trybu jazdy i z zupełnie nowym silnikiem EcoBoost gwarantującym niespotykane połączenie wysokich osiągów i niskiego zużycia paliwa, nowy model będzie dostarczał radości w najbardziej wszechstronny sposób, wzbudzając pasję i zapewniając satysfakcję z jazdy na poziomie, jakiego trudno było oczekiwać we wcześniejszych generacjach Fiesty ST.
Zupełnie nowy silnik 1,5 l EcoBoost wyposażono w takie rozwiązania, jak turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu, co pozwoliło na maksymalizację osiągów, przy jednoczesnej minimalizacji zużycia paliwa.
Architektura trzycylindrowego silnika w naturalny sposób zapewnia wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach. Osiągi wzmocniono dodatkowo poprzez zastosowanie nowej turbosprężarki o zoptymalizowanej konstrukcji turbiny, co pozwala na szybsze przyrosty ciśnienia doładowania i minimalizację opóźnienia reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia, dzięki czemu samochód staje się dynamiczniejszy.
Nowa kombinacja wtrysku paliwa do kolektora dolotowego i bezpośredniego wtrysku do cylindrów pomogła w uzyskaniu wysokiej mocy i szybkość reakcji, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2*, ze szczególnym spadkiem zużycia paliwa przy niskich obciążeniach silnika.
Silnik wykonany w całości z aluminium posiada zintegrowany kolektor wydechowy, który poprawia sprawność silnika, pomagając w szybkim uzyskaniu optymalnej temperatury pracy i umożliwia szybsze przyrosty momentu obrotowego, zmniejszając odległość, jaką mają do pokonania gazy wydechowe między cylindrami i turbosprężarką. W układzie wydechowym nowego silnika zastosowano filtr cząstek stałych, który redukuje zawartość sadzy w spalinach.