20 mln zł za 30-sekundowy spot, najlepsze reklamy z tegorocznego Super Bowl

20 mln zł za 30-sekundowy spot, najlepsze reklamy z tegorocznego Super Bowl

GettyImages-959756016

Podaj dalej

Super Bowl to event sportowy jedyny w swoim rodzaju. Cieszący się coraz większą popularnością w Polsce finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim przyciąga przed ekrany telewizorów nie tylko pasjonatów sportu, ale także miłośników dobrych reklam.

Tegoroczny finał rozgrywany pomiędzy drużynami New England Patriots i Los Angeles Rams nie należał do najbardziej pasjonujących. Zwycięstwo powędrowało do drużyny z Foxborough, a mecz rozegrany został na spektakularnym Mercedes-Benz Stadium.

Choć pod względem sportowym kibice mogli oczekiwać nieco więcej, po raz kolejny nie zawiedli producenci samochodów ze swoimi genialnymi reklamami.

Dlaczego jednak wszyscy pasjonują się reklamami w trakcie Super Bowl? Powód jest prosty – kasa, misiu, kasa. Według CNBC, koszt wyemitowania 30-sekundowej reklamy w trakcie finałowego meczu wynosi… 5 250 000 dolarów (około 20 mln złotych).

Poniżej zebraliśmy 5 najciekawszych reklam ze świata motoryzacji.

5. „Wizard” Toyoty

Reklama nowej Supry zdecydowanie należała do jednej z najciekawszych, jednak po zapowiedziach producenta mogliśmy spodziewać się czegoś lepszego. Na papierze samochód ślizgający się wewnątrz maszyny do pinballa brzmi rewelacyjnie. Podobnie jak w przypadku premiery samochodu, reklama również nie sprostała oczekiwaniom.

4. „Give It Everything” Kii

Reklama koreańskiego producenta łapie za serce przede wszystkim ludzi mieszkających w stanie Georgia. To właśnie tam, w małej miejscowości West Point, powstanie nowy SUV Kia Telluride.

3. „Say The Word” Mercedesa

Co jeśli otrzymałbyś moce, które pozwalają zmieniać bieg wydarzeń? Miałbyś dostęp do wszystkich informacji na skinienie palcem? Nadludzkie siły otrzymał główny bohater reklamy Mercedesa, który potrafi zmienić światła na skrzyżowaniu na zielone, znaleźć zagubionego kota, czy wywołać orkę zupełnie znikąd. Na końcu bohater wsiada do swojej A klasy i czuje się jak u siebie w domu.

2. „The Elevator” Hyundaia

Hyundai reklamuje swój nowy program Shopper Assurance, a w Internecie już huczy. Zdenerwowani są szczególnie weganie, którym nie spodobało się skojarzenie ich kolacji z leczeniem kanałowym zęba czy zasiadaniem w ławie przysięgłych. Występujący w reklamie Jason Bateman pełni rolę boya hotelowego i obwozi gości po interesujących ich pomieszczeniach.

1. „Cashew” Audi

Reklama Audi zatytułowana „Cashew” była jedną z najciekawszych na tegorocznym Super Bowl, choć nie do końca wiemy co niemiecki producent chciał nam sprzedać. Byliśmy zachwyceni premierą nowego E-Tron GT Concept i sam fakt, że reklama traktuje o „dziwnym pojeździe z przyszłości”, czyni ją nieco ciekawszą od pozostałych.

Jako bonus chcielibyśmy również przypomnieć jedną z najlepszych reklam, jaką kiedykolwiek widzieliśmy. Tę wyprodukowano na Super Bowl 2016. Jeśli jeszcze jej nie widzieliście, musicie koniecznie nadrobić zaległości. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News