Nissan Leaf przemierza Syberię

Nissan Leaf przemierza Syberię

Nissan LEAF przemierza Syberię

Podaj dalej

Coraz dłuższe zasięgi osiągane przez samochody elektryczne sprawiają, że wizerunek pojazdu zeroemisyjnego jako auta o wyłącznie miejskim charakterze stał się stereotypem.

Najlepszym tego potwierdzeniem jest realizowana przez Marka Kamińskiego wyprawa #NoTraceExpedition. Za kierownicą elektrycznego Nissana LEAF polarnik przemierza trasę z Polski do Japonii, a jeden z najdłuższych etapów biegnie przez kojarzącą się z bardzo trudnymi warunkami Syberię.

Za podróżnikiem już ponad 3 tygodnie wyprawy, podczas których pokonał ponad 5 000 kilometrów po drogach w Polsce, Litwie, Łotwie oraz Rosji. Najdłuższy pokonany podczas jednego dnia odcinek liczył 700 kilometrów, a średni zasięg osiągany na pojedynczym ładowaniu waha się w granicach 270 kilometrów. Marek Kamiński zbliża się do półmetku zaplanowanej na ponad 13 000 kilometrów wyprawy, który przypadnie na jednym z najtrudniejszych etapów podróży – Syberię. Obrana przez polarnika w tym regionie trasa biegnie m.in. przez Nowosybirsk oraz brzeg jeziora Bajkał.

Marek Kamiński: Pierwszy etap podróży przebiegał przez tereny w większości mocno zurbanizowane, co sprzyjało dostępowi do infrastruktury ładowania. Na Syberii sytuacja wygląda nieco inaczej – odległości pomiędzy kolejnymi punktami ładowania są zdecydowanie większe, a warunki zarówno drogowe, jak i atmosferyczne mniej przyjazne do jazdy samochodem elektrycznym. Innymi słowy podróż przez Syberię jest doskonałą okazją do złamania kolejnych stereotypów i udowodnienia, że nawet tak pozornie trudno dostępne rejony można przejechać bez pozostawiania śladów dla środowiska naturalnego.

Czterokołowym partnerem wyprawy podróżnika jest Nissana LEAF drugiej generacji. Pojazd wyposażony w akumulator o pojemności 40 kWh oferuje zasięg 270 km w cyklu mieszanym, co odpowiada średnim wynikom osiąganym w czasie wyprawy przez Marka Kamińskiego. W rezultacie polarnik może swobodnie podróżować pomiędzy kolejnymi punktami ładowania. Dodatkowo w czasie swojej wyprawy Marek Kamiński wspierany jest przez szereg innowacyjnych technologii.

Do najważniejszych należy zaliczyć system e-Pedal, który umożliwia płynne przyspieszanie i hamowanie nawet do pełnego zatrzymania pojazdu tylko i wyłącznie za pomocą jednego pedału – pedału przyspieszenia. Dodatkowym elementem poprawiającym komfort podróży jest system ProPILOT, który wspomaga kierowcę podczas jazdy drogami szybkiego ruchu, pozwalając na utrzymywanie prędkości oraz dystansu od poprzedzającego pojazdu, a także automatycznie utrzymując samochód pośrodku obranego pasa ruchu.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News